Így teljesít a próbakampányunk…

Közzétéve: 2011. június 16.

Korábbi bejegyzéseinkben tippeket adtunk arra vonatkozóan, hogyan készítsünk hatékony hirdetési kampányt. Az ott leírt tanácsok figyelembevételével elindítottunk a Be Social hirdetési kampányt, amelyet folyamatosan figyeltünk és elemeztük a kapott értékeket. Lássunk most egy részeredményt!

A célcsoport

Először is el kellett döntenünk, kiket célzunk meg hirdetésünkkel. Az oldal elég speciális témájú, leginkább olyanokhoz szólunk, akik alaposabban meg akarnak ismerkedni a Facebook működésével, illetve adminisztrátorai rajongói oldalaknak, vagy terveznek ilyen oldalakat létrehozni. Rögtön az elején nyilvánvaló volt, hogy ilyen speciális területtel viszonylag alacsony számú felhasználó részére fogunk megjelenni, még ha a megcélzott csoport elég nagy is, ezért ezen a téren nem voltak különleges elvárásaink. Feltételeztük, hogy komoly adminisztrátori feladatokat valahol a 25 és 50 év közötti korosztály lát el, ezért az életkort így állítottuk be. Szerettük volna, ha a hirdetésünk a már meglévő rajongóinknak nem jelenik meg, őket nem akartuk zavarni a kampányunkkal. Így a célcsoport meghatározás viszonylag egyszerű lett:

A kampány célcsoportjának meghatározása

Első kampányunkban nem szűkítettük túlságosan a célcsoportot

A kreatív

Ismét figyelembe kellett vennünk, hogy viszonylag speciális szegmensben tevékenykedünk, ezért a hirdetés képét úgy igyekeztünk megválasztani, hogy a célcsoport számára figyelemfelhívó legyen. Választásunk a Coca Cola épp akkori rajongószámára esett, úgy gondoltuk, ez a kellően nagy szám elég hatásos lesz. Ezután már csak a szöveget kellett megfogalmaznunk úgy, hogy az olvasó számára nyilvánvaló legyen, milyen oldalra várjuk őt. Nem feledkeztünk el arról sem, hogy cselekvésre buzdítsuk az érdeklődőt a hirdetés végén. Így született meg ez a hirdetés:

Első kampányunk terve

Igyekeztünk egyszerű, de hatásos hirdetést tervezni

Az eredmény

Saját magunk számára azt a célt határoztuk meg, hogy ha 0,02%-os kattintási aránynál rosszabbat érünk el, akkor leállítjuk a kampányt és tovább finomítunk a terveken. A kattintásonkénti árat 0,3 EUR-ra lőttük be, ha ennél többe került volna a CPC, akkor szintén megállunk. Úgy gondoltuk, egy rajongó megszerzésének költsége 0,6 EUR környékén még tolerálható, ennél sokkal többet nem szeretnénk költeni rá. Az elmúlt 5 nap átlagos eredménye végül ez lett (kattints a képre a nagyobb méretért):

Első kampányunk eredménye

Első kampányunk eredménye

Mit látunk a számokból? Hirdetésünk összesen kb. 962ezer alkalommal jelent meg, ebből majdnem 50%-ban olyanoknak, akiknek valamelyik ismerőse már kedvelte oldalunkat. 325-en kattintottak a reklámra, akikből majdnem minden második olvasó rajongója is lett oldalunknak (köszönjük!). Az átlagos kattintási arány (CTR) 0,034% volt, ami fölötte volt az elvárásainknak, a kattintásokért fizetendő ár (CPC) pedig 0,23 EUR volt, ami a speciális terület miatt szintén elfogadható. Fenti számok alapján 1 rajongó elérése 0,52 EUR-ba került, ami első kampányunkban még bőven elfogadható.

Ami nem látszik a fenti számokból, hogy mekkora jelentősége van a jó landing oldalnak a hirdetésnél. A kampányunk során majdnem minden harmadik rajongó megtisztelt minket bizalmával és feliratkozott hírlevelünkre is a landing oldalon keresztül!

A jövőben kipróbálunk egy még részletesebben targetált kampányt és kipróbáltunk már egy Like Story kampányt is, aminek eredményéről szintén beszámolunk majd. Tanulságos lesz!

Ha kérdésed lenne addig is, tedd fel bátran levélben, vagy hozzászólásban! Ha tetszett az esettanulmányunk, akkor pedig jutalmazz meg minket egy like-kal alább… 🙂