Az első lépések egy jól működő Facebook oldalhoz

Közzétéve: 2011. június 01.

Rajongói oldalt nagyon egyszerűen létrehozhatunk a Facebook-on: csak kattintanunk kell a http://www.facebook.com/pages/create.php oldalra és ki kell választanunk a nekünk legmegfelelőbb kategóriát, kitöltjük a megfelelő adatokat és már kész is vagyunk!

De ne siessük el! Ha már megvan az elhatározás, tudjuk, mit szeretnénk kommunikálni az oldalon, lássunk neki az előkészületeknek! Nézzük, mi mindent kell megtennünk elsőként, ha jó oldalt szeretnénk létrehozni:

Készítsünk egy jó profilképet!

A jó profilkép fontosságáról nemrég olvashattunk a Social Times oldalán is. Fontos, hogy ennek a képnek a maximális mérete 180×520 pixel. De legalább olyan fontos, hogy ebből a profilképből fogjuk tudni kijelölni a kis indexképet, ami minden bejegyzésünk mellett megjelenik majd az üzenőfalunkon! Ez a kis kép egy 155×155 pixel nagyságú négyzet, amit a profilképből vághatunk ki. Ne becsüljük le ennek a kis képnek a jelentőségét, hisz ez a legelső figyelemfelhívó elem, amivel csatlakozásra buzdíthatjuk a felhasználókat! Érdemes kihasználnunk a lehetőséget, változtassuk folyamatosan a profilképet és kommunikáljunk az indexképen keresztül is a rajongókkal.

 

Az indexkép az egyik legelső kommunikációs felület, amit a rajongóink meglátnak

 

Akár napi villámakciók is népszerűsíthetők így

 

Legyen landing oldalunk!

Gondoljunk bele, mi történik, amikor egy új felhasználó érkezik az oldalunkra? Ha nincs egy üdvözlő oldal, akkor azonnal az üzenőfalat látja, ahol – ha jól csináljuk a napi üzemeltetést – folyamatos és folytatólagos párbeszédet folytatunk a rajongókkal. Ez kívülről nézve olykor kaotikus lehet egy új tag számára, sokszor nehezen követhető. Igyekezzünk kiszolgálni leendő ügyfeleinket, tiszteljük meg őket azzal, hogy egy szépen elkészített rajongói oldalon üdvözöljük őket és kérjük meg, hogy kövessék a jövőben oldalunkat!
A landing oldalak nagyon sokfélék lehetnek. Készíthetünk egyszerűbbet, de alkothatunk nagyobb dolgokat is, elszántságtól, programozói tudástól, pénztárcától függően. A legegyszerűbb oldal tulajdonképpen egyetlen kép, amit egy html kódba illesztve jelenítünk meg. Az üdvözlő fülek és más egyedi aloldalak létrehozásáról egy későbbi cikkünkben bővebben foglalkozunk majd, hisz ez egy fontos része annak, hogy jól használható rajongói oldalunk legyen.

 

Fogadjuk egy üdvözlő oldallal az újonnan érkezőket!

Ügyeljünk az 5 kis képre az oldalunk tetején!

Valószínűleg többször is, legalább egyszer minden rajongónk meglátogatja az oldalunkat. Az 5 kis kép az üzenőfal mögött nagyon jó reklámfelület arra, hogy bemutassuk, mivel is foglalkozik cégünk, milyen termékeink vannak, milyen szolgáltatást nyújtunk, stb. Ügyeljünk rá, hogy ne akarjunk sormintát kirakni, mert a Facebook minden egyes oldalbetöltésnél megváltoztatja a kis képek sorrendjét. Fontos az is, hogy az itt megjelenített képek az albumainkból kerülnek fel, ezért le kell tiltanunk azokat a képeket, amiket nem akarunk ott láttatni. Figyelni kell rá, hogy ha összeállítottunk egy portfoliót, azt nagyon el tudja rontani az üzenőfalra, bejegyzésbe felvitt képünk, ne felejtsük el minden bejegyzés után törölni a fölső képsorból! Amit a kis képekről tudni érdemes: A teljes kép mérete 720×720 pixel, azonban ebből a fölső részen csupán egy 534×374 pixel méretű rész látszik.

A fölső kis képeket használjuk arra, hogy bemutassuk vállalkozásunkat!

A következő részekben…

Elmondjuk, hogy hogyan lehet egyszerűen egy jó profilképet és landing oldalt készíteni. Megmutatjuk az elérhető – és általunk már kipróbált – online szolgáltatásokat, amikkel könnyen létrehozható egy üdvözlő fül, illetve bármilyen egyedi fül a Facebook oldalunkon. Majd adunk egy kis segítséget a kis képek szerkesztéséhez és ha készen vagyunk a grafikai elemekkel, akkor megnézzük, hogyan hangoljuk az oldalunkat a kezdő lépésekhez.

Addig is ha bármi kérdésed, vagy észrevételed lenne, oszd meg velünk!