Kik azok az „aktív felhasználók”?
Egy Facebook oldal üzemeltetőjének számos hasznos információt nyújt az Insights, a Facebook analitikai rendszere. Erről egy későbbi bejegyzésünkben részletesen írunk majd, de addig is kerüljünk képbe a legelső adattal, amivel találkozunk az oldalon:
Kik azok az aktív felhasználók?
Amikor megnézzük a statisztikát, a legelső számadatok egyike az lesz, hogy mennyi volt a volt az elmúlt 30 napos időszakban az aktív felhasználók száma.
2961 – meglepő szám, hisz a Be Social oldalán jelenleg kb. 1800 rajongó van. Nem lesz azonban annyira meglepő, ha megértjük, kiket is sorol a Facebook az aktív felhasználók csoportjába:
- Olyan rajongók, akik megnézték az oldalunkat, vagy egy bejegyzést az oldalunkról
- Azok a nem rajongók, akik látták az oldalunkat, vagy egy bejegyzést az oldalunkról egy ismerősük által
- Az az olvasó, aki kattintott a „Tetszik”-re valamely bejegyzésnél az oldalunkon, vagy az üzenőfalán keresztül
- Az, aki hozzászólt bármely bejegyzésünkhöz
- Aki írt az oldalunkra
- Aki képet töltött fel az oldalunkra
- Aki videót töltött fel az oldalunkra
Fentiekből következik, hogy minél „közösségibb” a rajongói oldalunk beállítása, annál magasabb lehet az aktív felhasználók száma. Engedélyezzük, hogy a rajongóink írhassanak, képet tölthessenek fel az oldalunkra, még ha ez némileg több odafigyelést is igényel tőlünk.
Ne feledjük, az aktív felhasználók számának emelkedése növeli bejegyzéseink megjelenésének gyakoriságát is a hírfolyamokban!
Amíg készül az Insights-al kapcsolatos többi bejegyzésünk, kérdezz bátran itt lent, vagy email-ben! Vagy csak nyomj egy like-ot, hogyha tetszett ez a rövid kis bejegyzésünk!