Így inkább ne legyünk jelen a Facebook-on
Egyre több cégvezető ismeri fel, hogy érdemes jelen lenni a közösségi médiában.
Talán túl sokan gondolják így. Nem feltétlenül hasznos a vidéki varrónőnek Facebook rajongói oldalt és Twitter regisztrációt készíteni csak azért, mert most trendi.
Ha viszont megszületett az elhatározás, általában a cégek vezetői regisztrálják ezeket a Facebook oldalakat. Jó esetben megtalálják a rajongói oldal létrehozásának lehetőségét, rosszabb esetben profilként regisztrálják az adott céget…
Ami viszont ennél is nagyobb hiba: nincs tervük a közösségi jelenlétre.
Esetleg ha van terv, az sem hosszútávú.
Elkészülnek a grafikai elemek (profilkép, több landing oldal stb.), majd elkezdődik az ad hoc jellegű bejegyzések felvitele, esetleg egy kampány.
Az előzőnél hamarabb feladja az oldal üzemeltetője, az utóbbinál általában csak a kampány/nyereményjáték lezárása után.*
Az eredmény:
Magas rajongói szám, akik a nyereményjáték idején még “aktívak” voltak. Később egyre többen kilépnek és megjelennek azok, akik ezután más játékokra buzdítanak, a gyerekük fotójára kellene szavazni, adományokat gyűjtenek a Süket és Vak Gombvarró Önkéntes Körnek stb.
Fontos: Ha létrehozunk egy rajongói oldalt, azt csakis kész, hosszútávú tervekkel és sok szabad kapacitással (saját vagy külső) tegyük!
* ez sok esetben a rajongói oldal üzemeltetésére kötött szerződések lejárta miatt történik