15 tartalomtípus, ami működik a közösségi médiában

Közzétéve: 2013. április 02.

2013-ban egyértelműen már a tartalom lesz az úr, jobban, mint valaha. Hogy segítsünk eldönteni, mely tartalommarketing módszerek a legjobbak számotokra, itt egy lista a Socialmouths.com-tól, amely bemutat 15 működő tartalomtípust.

1. Blogbejegyzések

A legtöbb embernek a tartalommarketingről a blogok jutnak eszébe, hiszen ezekkel a lehető legtermészetesebben kommunikálhatóak az üzeneteink. Egy blog elindításával erőforrást hozol létre a vásárlóid számára és egy felületet, ahol erősítheted a márkádat.

2. Vendégposztok

Ha a saját blogodon kívül más oldalakon is jelentkezel egy-egy vendégposzttal, a lehető legkönnyebben tudod az olvasói táborodat és a platformodat növelni. A tartalmadat újabb közönség előtt mutathatod meg és kiterjesztheted a webes jelenlétedet.

3. Oktatóanyagok

Az olvasóidnak szóló útmutatók, videó, blogbejegyzés, fotósorozat vagy honlap formájában arra jók, hogy bevonzzák a felhasználót és te is megmutathatod, hogy szakértője vagy a témának. Mutasd meg nekik, hogyan vihetnek véghez egy projektet, adj tippeket egy-egy új készség elsajátításához vagy folyamat megértéséhez!

4. Képek

A jól megválasztott képekkel, illusztrációkkal és grafikákkal valós hatást tudsz elérni a rajongóidnál: felerősíthetsz egy üzenetet, elmagyarázhatsz egy ötletet és felhívhatod a felhasználók figyelmét.

5. Infografikák

A képek között is talán a legnagyobb hatással az infografikák bírnak – ez a leggyorsabban növekvő formája a B2B (business to business) márkák tartalommarketingjének. Egy jól megtervezett infografika rendszerez és vizuálisan vonzó, könnyen befogadható módon továbbít technikailag részletes információt. Az infografikák különösen a képeket felsorakoztató közösségi média platformokon működnek jól, például a Pinteresten.

6. Videó

Mi lehet jobb módja egy videónál annak, hogy megkülönböztesd magad a vetélytársaktól? A videók egy ideális platformot nyújtanak interjúk, szemléltetések, útmutatók és bármely olyan tartalom számára, amellyel jobban meg akarod értetni ki vagy és milyen a stílusod.

 

7. Illusztrációk

Az illusztrációk az infografikákhoz hasonlóan könnyen olvasható és érthető módon prezentálnak információt és egy extra dimenziót adnak hozzá a tartalmaidhoz. Legyen az egy ironikus képregény, egy szép akvarell vagy kézzel rajzolt recept, az illusztrációk mindig megragadják az olvasó figyelmét.

8. Beszámolók

Az elégedett vásárlók elismerése bizonyíthatja a közösség számára, hogy mennyit ér a céged.  Akár saját weboldaladon, akár a közösségi médián keresztül vagy erre a célra létrejött oldalakon posztolod a beszámolókat és visszajelzéseket, az ilyen típusú kommentek ereje tagadhatatlan.

9. Esettanulmányok

Az esettanulmányok tökéletesek arra, hogy elmond a vásárlóknak, mit is ajánlasz. Mutasd meg a terméked értékét és azt, hogyan segítettél másoknak, példát szolgáltatva arra, most hogyan segíthetsz nekik is!

10. Mémek

A mémek a mai internetező világ nagy kedvencei, amelyek közül néhány egészen szép „karriert” futott be. Gondolkozz el arról, ezeket felhasználva milyen kampányt tudsz felépíteni, hogy elköteleződésre bírd a közönségedet!

11. Hírlevél emailben

Ez a kommunikációs eszköz egy fantasztikus lehetőség arra, hogy eljuttasd az üzenetedet a hűséges követőidnek. A kulcs, hogy a leginkább releváns tartalmat add nekik, amelyet tényleg el akarnak olvasni. Ideje elfelejteni a blogtartalom újrahasznosítását! Célozd meg az egyedit, amely találkozik a közönséged igényeivel is: inspiráció, humor, információ, stb. Gondold át, hogyan teheted a saját hírleveledet kihagyhatatlanná!

12. E-könyvek

Azoknak a vásárlóidnak, akik ki vannak éhezve a márkádra és a történetedre, az e-könyvek számos előnnyel járnak. Állíts össze egy e-könyvet a legjobb írásaidból és ossz meg még több háttérinformációt a céged profiljáról, történetéről!

13. Podcast

Az okostelefonoknak, laptopoknak és MP3 lejátszóknak hála, ma már a kocsiban, a vonaton vagy akár mosogatás közben is hallgathatunk podcast felvételeket. Ez nem mást jelent, mint hogy egy extra lehetőség kínálkozik a márkád üzenetének továbbítására. Jelenthet ez interjúk összeállítását, sztorik megosztását vagy az üzleted működésének egy személyesebb hangú bemutatását.

14. Twitter chat

A Twitter egyre nagyobb befolyást szerez a közösségi médiában. Üzleti célokra úgy használható, ha elköteleződésre tudod bírni a legbefolyásosabb tweetelőket. Adj nekik témákat, derítsd ki mi érdekli a közönségedet, tegyél fel kérdéseket és generálj beszélgetést arról a témáról, amit csak szeretnél.

15. Hírbomba

Használd ki a közvélemény friss hírek iránti érdeklődését, találj egy módot arra, hogy az aktualitást összekösd a márkáddal és írj róla! Egy szóval: légy résen!