10 tuti tipp a Facebook rajongóink lelkesítésére

Közzétéve: 2012. december 12.

Selina Power listát készített nekünk, hogy milyen eszközökkel tudjuk a rajongóinkat a legjobban felrázni. Fusd végig a lehetőségeket, és gondolkodj el, melyiket tudnád Te is alkalmazni!

1. Használj dinamikus borítóképet!

A borítóképekkel több üzenetet is küldhetsz a rajongóidnak.

Egy jó kép automatikusan eladja az oldalad, gondolkodás nélkül fognak rá kattintani!

Felhívhatod a  rajongók figyelmét egy most futó nyereményjátékodra is

Vagy éppen a márkád emelheted ki rajta. A céglogó ezen a képen 9-szer szerepel!

2. Mondj köszönetet a rajongóidnak!

A közösséged hálásan fog veled ünnepelni, ha különleges alkalmakra hívod fel a követőid figyelmét. Legyen ez az ezredik rajongód elérése, vagy a céged életében jelentős mérföldkő. Kiemelheted a legaktívabb követődet is, és ezt meg is köszönheted neki. Vagy adj csak az olvasóid számára szóló extra ajánlatot – mindegy mit teszel, csak érezzék, hogy előnnyel jár számukra a közösséged tagjának lenni!

Rajongó a termék csomagolásában. Minden oldalüzemeltető szeretne ilyet, nem? 😉

3. Minden az időzítésen múlik

Mi értelme tökéletes tartalmakat közzétenni, ha a rajongóink nincsenek fent éppen a Facebookon? Nem úszod meg, hogy elemezd a Facebook Insights adataid, és meghatározd, mikor kell posztolnod, hogy a legtöbb követődhöz elérjen az üzeneted. Kezdd el tesztelni a különböző időpontokat, és mérd az eredményeid. (És ne mondd el senkinek, mi vált be, mert ez az egyik leghasznosabb titok a Facebook lapüzemeltetők kincsestárában!)

Az analitikában a „People who saw this” mezőt kell nézned, azaz az organikus elérést.

4. Mesélj történeteket!

A történetmesélés lényege, hogy nem az eredményre koncentrálunk, hanem az odavezető útra. Ha például egy új terméket szeretnél bevezetni, akkor írj színes történetet arról, hogy találtad meg, mik az előnyei, és ragadd meg a rajongók szívét a meséd során. Akár több poszton keresztül is vezetheted a történetet, mert ezzel érheted el azt, hogy a rajongók várják a friss híreket!

5. Rabolj híreket!

Fontos megértened, hogy az emberek újdonságok iránti érdeklődése hogyan változik az eltelt idő függvényében. Az alábbi grafikonban David Meerman Scott diáját láthatod. Az új hír először a „Breaking news” – „Szenzációs bejelentés” kategóriába tartozik. Ez után egy kicsivel érdemes rá lecsapni, és „elrabolni” a történetet, közzétenni a falunkon vagy a blogunkban. Ezután jön a „Journalist scramble for additional information” – „Újságírók adatokat gyűjtenek”. Ekkor már jó eséllyel rád is hivatkozni fognak, és ez ugrásszerűen meg fogja dobni az oldalad forgalmát. Az emberek rá fognak keresni a hírre – „Public excitement grows”, míg végül aztán az érdeklődés egy idő után visszaesik.

Ha jó az időzítésed, akkor hatalmas rajongói érdeklődést tudsz az oldaladra terelni!

6. Játék, játék, játék!

A közösséged hús-vér emberekből áll, akik bizony szeretnek játszani! Add meg nekik ezt a lehetőséget! Próbáld ki az alábbiakat:

Várjuk a legjobb képaláírást!

Tégy fel egyszerűen befejezhető kérdést!

Fejezd be a mondatot!

Játszass velük egy internetes egyszerű játékot, és kérd meg őket, hogy posztolják az eredményt az oldaladra!

Kerestesd meg a különbségeket!

7. Nem hiába hívják közösségi „médiának”…

A Facebook-ban csak egy állandó dolog van, az, hogy folyamatosan változtatja az algoritmusát. Ennek ellenére a fotók és a videók kiemelt helyre kerülnek a rajongók hírfolyamában. Használd a képi eszközöket! Próbáld a történetedet fotók vagy rövid videók segítségével elmondani!

8. Célok és eredmények

A közösségi média sikerének kulcsa, hogy apró lépésekkel haladj. Tűzz ki heti célokat, koncentrálj rájuk, tégy értük, aztán mérd le az erőfeszítéseid eredményessét. Erre való az Insights analitika.

9. Nyereményjátékok

Az oldaladon indíthatsz nyereményjátékot is. Ennek jogi szabályzásáról a  korábbi bejegyzéseinkben is többször olvashattál már. A játék egyszerű legyen, és a regisztrációnál ne akarj feltételenül több adatot bekérni, mint ami ténylegesen szükséges.

10. Mindent kipróbáltál, és semmi nem működik?

Kérdezd meg a rajongóidat! Nincs abban semmi rossz, ha megkérdezed őket, hogy mit szeretnének látni az oldaladon. Lehet, hogy ez több fotó, több szívfacsaró történet vagy épp szenzációs hír. Hidd el, sokan fognak csatlakozni az ötleteléshez, és ez is az egyik útja, hogy a rajongói iterakciót növeld, nem? 😉

Köszönjük az összefoglalót! Van olyan eszközöd, ami nincs felsorolva, de jól működik? Oszd meg velünk a kommentek között!