10 nap alatt 15 ezer új rajongó

Közzétéve: 2011. szeptember 05.

Naponta kb. 1500 új rajongó érkezik a Zsigovits Ékszer Facebook oldalára, ahol legújabb alkalmazásunk, egy képfeltöltős játék fut éppen. Hogyan működik egy ilyen alkalmazás és milyen tapasztalatokat szűrtünk le az első 10 nap alatt? Ezt mutatjuk be alábbi cikkünkben:

Legyen egyszerű!

Az alkalmazást először a Béres Egészségklub oldalán próbáltuk ki egy 30 napos kampánnyal. Tanulva a korábbi játékból, illetve más oldalakon futtatott hasonló nyereményjátékokból, igyekeztünk az alkalmazásunkat felhasználói szempontból a lehető legegyszerűbbre formálni, megrendelői szempontból pedig a lehető legkönnyebben adminisztrálhatóvá varázsolni. Ennek megfelelően a játékban csupán 4 menüpontot alakítottunk ki:

  • Játék leírása – egyszerű szöveges leírás arról, hogy mi is ez a játék, mik a feladatok és hogyan lehet nyerni
  • Beküldés – a fényképek feltöltésére szolgáló menüpont, képet a számítógépről lehet feltölteni (max 1MB méretben), nevünket és email címünket az alkalmazás engedélyezése után a játék automatikusan tölti ki. A fényképnek külön cím adható, melyre később könnyen lehet keresni a szavazásnál
  • Szavazás – megtekinthető az összes korábban feltöltött kép, illetve feltöltő neve és kép címe alapján kereshetünk fényképre. A képekre kattintva azok normál méretben jelennek meg. Minden kép alatt egy Tetszik gomb is van, aminek megnyomása – a Facebook szabályzatát betartva – nem számít bele a szavazásba
  • A Szavazáson belül érhető el egy toplista a 10 legtöbb szavazatot kapott képről
  • Játékszabályzat – itt található a nyereményjáték részletes szabályzata, melyet minden játékosnak el kell fogadnia a kép feltöltése előtt

A szavazást természetesen korlátozzuk: egy nap csak egy képre tudunk szavazatot leadni, azonban a Tetszik-et akárhány képre nyomhatjuk.

A játék célja és menete

Célunk az volt, hogy népszerűsítsük az oldalt, minél több rajongót gyűjtve. Igyekeztünk a játékot úgy kitalálni, hogy az a lehető leginkább kapcsolódjon az ékszerbolthoz, ezért a nyeremény, illetve a feladat is potenciális ügyfeleknek szól. A játék jelen esetben nagyon egyszerű: keressük a legnépszerűbb szerelmes párt, akik vagy most készülnek összeházasodni, vagy már régebb óta házasok. A legtöbb szavazatot összegyűjtő játékos ajándékba kap a Zsigovits Ékszertől egy 100 000 Ft értékű gyűrűpárt. A játék 30 napig tart, így kellően sok időt adunk a játékosoknak a szavazatok gyűjtésére.

A játék admin felülete a megrendelő részére

Az alkalmazás indításával egyidejűleg a megrendelő hozzáférést kap a játék admin felületéhez, ahol a játék minden eleme változtatható. Beállíthatók az egyes aloldalakhoz tartozó szöveges tartalmak, megnézhetjük a játékosok névsorát, ellenőrizhetjük – és szükség esetén törölhetjük – a feltöltött képeket, meghatározhatjuk, mit lássanak azok, akik még nem rajongók és még számos beállításra lehetőség van, a legapróbb részletekig.

Egyetlen dolgot nem tudunk változtatni ezen az adminisztrációs felületen: nem befolyásolhatjuk semmilyen eszközzel a szavazást. Azaz a feltöltött képekre érkezett szavazatok mindenkor a tényleges értékeket mutatják.

Tapasztalatok

Az első 10 nap alapján rengeteg tapasztalatot gyűjtöttünk. A legfontosabb, hogy napi 1500-2000 új rajongó érkezése komoly adminisztrátori odafigyelést igényel. Nagyon intenzív a kommunikáció, számos problémás esettel találkozunk, erre fel kell készülni az induláskor. Sokat tanultunk a felhasználói magatartásokból. Erről részletesebben egy következő bejegyzésünkben írunk, elöljáróban csak annyit, hogy az első  hét után egy újabb pár gyűrűt ajánlottunk fel, amit nem a legtöbb szavazatot kapó játékos nyer, hanem azok között sorsolunk majd ki, akik elértek legalább 300 szavazatot a játék végéig. Az alkalmazást is módosítottuk kicsit, a következő oldalon már egyedi azonosítót fog kapni minden fénykép, melyre könnyebb lesz meghívni az ismerősöket, hogy szavazzanak (jelenleg a keresőbe kell beírni a kép címét, majd utána szavazni rá). Az adminisztrátor felületen további funkciókat helyeztünk el, a képek keresésének megkönnyítésére, illetve a legtöbb szavazatot gyűjtött képek gyűjtésére.

Eddigi eredmények:

Több, mint 1100 feltöltött kép és 15000 fölötti rajongószám emelkedés. A feltöltött képek alapján a játékosok jelentős része potenciális gyűrű vásárló, ami az ékszerbolt szempontjából értékes célcsoportot jelent.

A játékot nem támogatjuk hirdetési kampánnyal, teljes mértékben a vírusmarketing eszközével terjed, a játékosok adják tovább a hírét.

 

Hamarosan újabb oldalakon tesszük próbára ezt a képfeltöltős-szavazós alkalmazást, reméljük hasonló szép eredménnyel. Ha Ti is szeretnétek oldalatokon hasonló játékot futtatni, írjatok nekünk, örömmel küldünk Nektek ajánlatot!