10 dolog, amit nem mondunk egy social media menedzsernek

Közzétéve: 2012. december 23.

A karácsonyi ünnepek alkalmával ritkán látott családtagokkal és ismerősökkel is találkozhatunk, amely találkozások kellemetlen pillanatokkal is járhatnak. Ilyen lehet például, amikor egy közösségi médiában nem jártas személynek kell elmagyarázni, hogy mivel is foglalkozol pontosan, mint social media menedzser.

Íme néhány személyes példa azok közül, amelyeket a leggyakrabban hallunk. Javasoljuk, hogy az alábbi pontokat nyomtasd ki, és rakd ki a hűtőre, hogy elkerüld a kellemetlen beszélgetést a családtagokkal:

“Hé, én is használom a Facebookot! Én is csinálhatnám a munkádat!”

Való igaz, hogy munkánk során használjuk a Facebookot, de az egész nem csak erről szól. Ez csak egy része a munkának. Tisztában kell lennünk valamennyi közösségi média oldal és blog használatával és hogy hogyan használjuk ki azokat a legjobban.

“Nem igazán értem mire is jó a ‘Tweeter’ “

Először is, az nem Tweeter hanem Twitter. Egyike a közösségi média eszköztárának. Nagyszerű mód arra, hogy megtaláld és részévé válj a közösségnek, beszélgess velük és meghallgasd a véleményüket.

“Mit csinálsz egész nap?”

A rövid válasz: sok mindent. A social media menedzser egy napja számtalan tevékenységből áll. Cikkek, blogok megírásától és szerkesztésétől kezdve egészen a Facebook kampányok szervezéséig, amelyek célja hogy megtudd, mit gondol és mond a közösség a cégedről/termékedről. Törődni kell a fogyasztókkal, hozzászólni ahhoz amiről beszélgetnek, képviselni kell a terméket és fenntartani annak jó megítélését.

“És ez tényleg üzlet lenne?” 

A közösségi média lehetőséget nyújt, hogy kapcsolatba lépj a fogyasztói körrel, meghallgasd és megismerd őket. Ily módon közvetlen kapcsolatot alakíthatsz ki a közösséggel, ami segít hogy a céged, illetve a terméked a köztudatban maradjon és folyamatosan foglalkoztassa az embereket.

“Nekem is megcsinálnád ezt ingyen, ugye? Mint baráti szívesség…”

Nem. A közösségi média menedzsment egy szolgáltatás, amelyért fizetni kell. Ugyanúgy, ahogy a könyvelődnek fizetsz az adóelszámolás elkészítéséért, vagy az ügyvédeknek a szerződéskötéskor. A könyvelő unokatestvéredet vagy az ügyvéd húgodat is megkérnéd, hogy mindezeket ingyen végezze el neked?

“És mit fogsz csinálni, ha a közösségi média csillaga már leáldozott?”

A dolgok valóban változhatnak, de ahhoz hogy egy üzlet működőképes maradjon folyamatosan ápolnia kell a kapcsolatát a vevőivel. A módszerek változhatnak, de a vevői kapcsolattartás igénye megmarad. Haladni kell majd a korral.

“Egy gyakornok/a fiam/az unokám nem tudná ugyanezt megcsinálni nekem?”

Nem. A közösségi média menedzser a vállalkozásod egyik arculata. Amit mond vagy tesz online, az dönti el, hogy pozitív vagy negatív megítélése lesz-e a cégednek és a termékeidnek. “Egy élet munkája, amíg felépíted a jó megítélést, de elég egyetlen rosszul megválasztott bejegyzés és mindent elrontottunk.”

“Úgy érted, az emberek azért fizetnek, hogy helyettük írj bejegyzéseket?”

Igen, de gondolj csak bele… a bejegyzések megírása mögött számtalan gondolat van. Illik a termékimázshoz? Illeszkedik a közösségi média tervhez? Ha egy másik forrásból származik – megbízható az a forrás? Valós tényeket tartalmaz? Tartalmilag és nyelvtanilag helyes? És ez csak néhány dolog…

“Ki fizet mindezért? Hiszen a Facebook ingyenes, nem?”

Míg maga az oldal elindítása ingyenes lehet, de vannak olyan további eszközök, amelyekért már fizetni kell. Azt is figyelembe kell venni, hogy a ráfordított idő is pénz, a közösségi média pedig a nap 24 órájában működik. Van időd minden egyes Twitter vagy Facebook posztra válaszolni? És időd arra hogy ne csak megírd a saját blogod, de reagálj is az arra kapott véleményekre?

“Ez igazán érdekes. De mi is az igazi munkád?”

Ez egy valódi munka! Lehet, hogy nem érted mivel is foglalkozom, de nem ez a lényeg… Inkább menjünk, és koccintsunk még egyet.

Köszönjük a tartalmas összefoglalót a B2C oldalának. Te mivel egészítenéd ki a listát? 😉