Új Facebook értesítések oldaltulajdonosoknak

Közzétéve: 2012. március 27.

Jópár napja megjelentek nálunk is, de nem jöttünk rá, mik ezek az újfajta értesítések. Ma megtaláltunk a InsideFacebook oldalán egy rövid magyarázatot, így már értjük, miért kapunk a Facebooktól összesítő értesítéseket bizonyos oldalainkról. 

A Facebook mostanság tesztel egy új értesítési rendszert, aminek a segítségével az adminisztrátorok olyan oldalak aktivitásairól is kapnak értesítést, amiket az utóbbi időben meglehetősen elhanyagoltak. Az értesítés a legutóbbi posztokat és a megtekintést fogja tartalmazni, melyhez hasonlót láthattunk a személyes értesítőknél, jellemzően azonban az ilyen jellegű adatokkal csak akkor találkoztunk, ha oldalként használtuk a Facebookot.

Az azonnal megjelenő értesítés olyan oldalakra hívja fel az adminisztrátorok figyelmét, melyekkel már jó ideje nem foglalkoztak. A figyelmeztető üzenetben láthatjuk, hányan like-olták és hányan nézték meg elfeledett oldalunkat. Az insidefacebook.com tesztelői például olyan oldalról kaptak ilyen jellegű értesítőt, amin január óta nem tettek közzé új bejegyzést. Ha az adminisztrátorok tisztában lennének azzal, hogy ez idő alatt hányan keresik fel az általuk menedzselt oldalt, valószínűleg nagyobb kedvvel igyekeznének újra aktívvá tenni azt. A Timeline március 30.-án, tehát e hét pénteken kerül globálisan is bevezetésre a rajongói oldalakon, így még fontosabb, hogy gondoljunk ezekre az elhanyagolt oldalakra is, töröljük őket, vagy végezzük el ott is az átállással járó feladatokat.

Egy 2011. decemberi adat szerint a Facebookon jelenleg több mint 37 millió olyan rajongói oldal létezik, mely 10-nél több tagot számlál, s ezek közül számos oldal csak nagyon ritkán vagy soha nem tesz fel újabb bejegyzést. A Facebook az üzemeltetőket a látogatószámmal szeretné ösztönözni arra, hogy a korábban létrehozott, de nem megfelelően karbantartott oldalakat újra életre keltsék. Számos üzlet eljut odáig, hogy online jelenlétét a Facebookon is biztosítsa, majd idővel megfeledkezik az oldalról, nem épít rajongói bázist és tartalmat sem szolgáltat rá.

Ne hagyjunk elkallódni oldalakat: egy magára hagyott üzenőfal károsabb lehet az imidzsünknek, mintha egyáltalán nem lennénk jelen a Facebookon!