Botrány: szerencsétlen véletlen vagy tudatos Facebook hirdetés?
A fastcompany.com számolt be egy felhasználó kirohanásáról. Éppen a connecticuti 26 halálos áldozatot, főleg gyerekek életét követelő ámokfutásról írt, ami mellé a Facebook egy géppuska képét jelenítette meg a hirdetései között…
A felhasználó arról írt, hogy a probléma szociális jellegű, és nem a fegyver-kiskereskedelem szigorításával kell küzdeni ellene. Amikor pár órával később megnézte az ismerősei kommentjeit, a Facebook hirdetések között egy gépágyú csövébe kellett bámulnia:
Ebből természetesen arra gondolt, hogy a Facebook célzott hirdetését azért kapta meg, mert használta a „fegyver” szót. És természetesen azonnal fellármázta a sajtót, hogy a milyen „undorító és támadó módon céloz” a Facebook a hirdetések kihelyezésénél.
A Facebook természetesen cáfol. Szerintük a célzásnál csak a 18 évet betöltött férfiak szerepeltek, így csak szerencsétlen véletlen, hogy a felhasználó posztja mellett jelent meg a hirdetés.
Te mit gondolsz? Ilyen kifinomult lenne a Facebook hirdetési rendszere? Vagy egyszerűen túlreagálta a felhasználó? Mondd el a véleményed!