Kategóriák

Archívum

Hashtagek helyes használata Instagramon

Írta: Nádházi Norbert,


Nádházi Norbert

Kategória: Hashtag, Instagram


Az elmúlt 10 évben szinte az összes közösségi platformon elterjedt a hashtagek használata, amely azonban napjainkra megváltozott és a jópofa jelölésből mára egy kiváló üzleti potenciállal rendelkező „kódrendszerré” fejlődött.

Miért értékelődött fel a #hashtag?

Az Instagram egyik leginnovatívabb fejlesztésének számít, hogy bevezette a hashtagek követésének lehetőségét a platformon. Ez azt jelenti, hogy a felhasználók feliratkozhatnak a kedvelt témáikra. (vagy akár meg is jelölhetik azt nem kívánatos tartalomnak)

Az Instagram a fejlesztéssel duplán jól járt:

  • egyrészt felhasználóbaráttá tette az alkalmazást, hiszen algoritmusa a hashtagek figyelembevételével sokkal egyszerűbben tud a júzereknek releváns tartalmakat kínálni,
  • másrészt egyszerűbb és átlátható célzást biztosít neked a platformon.

Ha például a Be Social munkatársainak mindennapjait szeretnéd követni Instagramon, akkor keress rá #besocialosvagyok hashtagre és nyomd meg a “Követem” gombot. Ha mindent jól csináltál, az alábbi képet fogod látni:

Túl időigényes? Csak kezdetben…

Habár a hashtagek kiválasztása és beillesztése az első alkalommal időigényesnek tűnhet számodra, érdemes rászánnod az időt, hiszen egy jól megtervezett hashtag stratégia nagy mértékben hozzájárulhat ahhoz, hogy sikeres legyél Instagramon.

Lehetőséged van ezenkívül hashtag listák mentésére is, amelyeket később egyszerűen beilleszthetsz a posztjaidba.

#hashtag kiválasztása

Kulcsfontosságú feladat a releváns hashtagek felkutatása, kiválasztása és a működőképes hashtag stratégia megválasztása. Íme néhány gyakorlati tipp, amely segíthet neked ebben:

  • Kerüld a hatásvadászatot: Felejtsd el az ún. „gimmicky” hashtag használatát. Feltűnő, jól cseng, látványos, humoros, de ha komoly terveid vannak az Instagramon, akkor egy #likeforlike típusú megközelítés nem illik bele a hashtag stratégiádba.
  • Ne használj túl kedvelt hashtaget: Válassz olyan hashtaget, amelyet maximum 1.000.000 alkalommal használtak, e felett ugyanis az már elavultnak számíthat.
  • Törekedj az egyediségre: Hozd létre a saját hashtagedet és használd fel a kommunikációd során minél több alkalommal. Rövid, frappáns megoldást keress, amely lehetőleg leírja a céged filozófiáját vagy kiemeli szolgáltatásod és termékeid kedvező tulajdonságát.
  • Illessz be közösségi hashtageket: Használd olyan közösségek ismert hashtagét, amit meg akarsz célozni a posztjaiddal.
  • Ügyelj a nyelvi célzásra: Habár a hashtagek segítségével nyelvterületre is célozhatsz, csak különleges esetekben érdemes kizárólag magyar nyelvű hashtageket használnod. Az Instagram felhasználóinak jelentős része ugyanis képes az angol nyelvű kommunikációra.

Mennyi hashtaget érdemes használni?

A hashtagek mennyiségéről még szakmai körökben is vita folyik, ezért nem jelenthető ki teljes bizonyossággal, melyik lehet a számodra nyerő stratégia. Maximum 30 hashtag megadására nyílik lehetőséged, amit egyes szakértők szerint érdemes kihasználni. A kiválasztásnál azonban mindenképpen ügyelj a fenti irányelvek betartására.

Klisé nincs, ezért érdemes kísérletezni és a saját célközönségedre optimalizálni a hashtag stratégiát.

Hashtag vs. Instagram Stories

A saját történetedhez is hozzáadhatsz már hashtageket, amely segítségével akár a földrajzi helyedet is megjelölheted. Ezt még jelenleg nem sokan használják, de szerepe egyre inkább felértékelődik a jövőben.

Kétféle módon tehetsz hashtaget a Storiesba: beillesztesz egy matricát vagy manuálisan begépeled azt, a hagyományos poszthoz hasonlóan.

Legfeljebb 10 hashtaget használhatsz egy történeten belül, ezt azonban érdemes átgondolnod, mert könnyen túlzsúfolttá válhat a történeted, ami éppen az ellenkező hatást váltja ki a többi felhasználóból.

Ezért válts üzleti profilra

Ha üzleti profilra állítod át a fiókodat, akkor még inkább nyomon követheted a hashtagek teljesítményét a „Post Insight” segítségével. Egyesével ellenőrizheted azt is, hogyan teljesítettek a hashtagek és akár össze is hasonlíthatod a teljesítményüket. Ebben a menüpontban kezdeményezheted az átváltást:



Maradj velünk, hogy ne maradj le




Iratkozz fel a hírlevelünkre!

Ha szeretnél mindig naprakész lenni, ellesni néhány tippet és trükköt, vagy olvasni az üzemeltetés során szerzett tapasztalatainkról, tanácsainkról, akkor iratkozz fel a hírlevelünkre is!


És Te mit gondolsz?