Kategóriák

Archívum

A Facebook Értékelések (Review) funkció használatának előnyei és buktatói

Írta: Forgács Mariann,


Forgács Mariann

Kategória: Facebook


Napjainkban egy termék vagy szolgáltatás értékelése leggyakrabban Facebookon történik. A Facebook szerint az 1-től 5-ig jelzett csillagos értékelések arra ösztönzik a fogyasztókat, hogy megosszák a tapasztalataikat az adott cégről vagy szolgáltatásról, legyen az akár negatív, akár pozitív. Természetesen ez elsősorban azt a célt szolgálja, hogy az adott cég növelje a márkaismertségét, és visszacsatolásokat kapjon a fogyasztóitól.

Értékelések

Az Értékelések funkció előnyei közé tartozik elsősorban a nagyobb márka transzparencia, ami növelheti a fogyasztók bizalmát a céggel szemben. Emellett pedig a pozitív értékelések ösztönözhetik a potenciális fogyasztókat is, hiszen ezen keresztül megbízhatóbbnak tűnik a márka. Ami viszont a legnagyobb buktatói közé tartozik értelemszerűen, hogy nagyon gyenge értékeléseket is kaphatnak. Természetesen emiatt az is jelentős kockázat, hogy hamis értékelések is érkezhetnek, melyek negatív hatással lehetnek a márka hírnevére.

Ha viszont egy cég mégis úgy dönt, hogy bekapcsolva hagyja az Értékelések funkciót, akkor ebben az esetben javasolt bekapcsolva hagyni az erre vonatkozó értesítéseket is, hogy időben válaszolni tudjanak mind a pozitív, mind a negatív értékelésekre. Ezt a Beállítások menüpontban tehetjük meg az admin felületen.

Túl sok negatív értékelés?

Ha úgy érezzük, hogy az értékelések több problémát, kellemetlenséget okoznak a cég számára, abban a helyzetben javasolt a funkció kikapcsolása. Ezt is nagyon egyszerűen megtehetjük: menjünk az admin felületen a Beállítások menüpontra, és egyszerűen kapcsoljuk ki az értékeléseket az alábbi ábrán látható módon. Természetesen ha meggondoljuk magunkat, akkor később bármikor visszakapcsolatjuk ezt a funkciót, és az értékelések újra megjelennek az oldalunkon.

Review kikapcsolása

Értékelések funkció kikapcsolása

Minden esetben mérlegeljük, hogy melyik megoldás a legcélszerűbb a márkánk számára attól függően, hogy mit szeretnénk elérni a Facebook Értékelések használatával.



Maradj velünk, hogy ne maradj le




Iratkozz fel a hírlevelünkre!

Ha szeretnél mindig naprakész lenni, ellesni néhány tippet és trükköt, vagy olvasni az üzemeltetés során szerzett tapasztalatainkról, tanácsainkról, akkor iratkozz fel a hírlevelünkre is!


És Te mit gondolsz?