A Facebook újraárazza a kattintásokat

Közzétéve: 2015. július 09.

Októberben teljesen új rendszer jön.

A Facebook a hirdetőkből él, akik pedig akkor jönnek, ha elégedettek a közösségi oldal szolgáltatásával, tehát az a legfontosabb, hogy mindkét oldal elégedett legyen. Így a Facebook újragondolja a CPC (cost per click, azaz kattintás utáni fizetés) hirdetési konstrukcióját, a hivatalos közlés szerint úgy, hogy a hirdetőknek az kedvezzen. A Facebook így már csak a valóban hasznos kattintásokat számolná fel.

A CPC most gyakorlatilag minden kattintást felszámol, legyen az like, megosztás, komment, vagy weboldalra való hivatkozás, ami miatt sok olyan kattintásért is fizetni kell a hirdetőknek, amelyek számukra értéktelenek.

Az újragondolás során a CPC csak a hasznos kattintásokat számolja fel, így például a call to action kattintásokat, vagy azokat, amelyek külső weboldalra érkeznek. Ugyanide tartoznak a Facebook Canvas felületén futó alkalmazásokat megnyitó linkek, vagy a külső oldalakon lévő videók linkjei is.

Az új meghatározás a Facebooknak kevesebb fizetett kattintást hoz majd. Az nincs egyértelműen megfogalmazva, de elképzelhető, hogy emiatt viszont változnak az árazások is, vagyis egy kattintásnak megnőhet az ára is. Igaz, a hirdetőknek még így is megérheti a változás, hiszen csak az olyan kattintásokat kell kifizetniük, amik számukra valós, releváns elérést hoznak majd, emellett a hirdetések hatékonyságáról is sokkal valódibb képet kaphatnak.

Ne lepődjünk meg, ha a változás miatt a statisztikák is átalakulnak, amelyek az úgynevezett „engagement” kattintásokat nem tartalmazzák majd, vagyis azokat, amelyek az interakciókból (like, megosztás, komment) származnak. De hátrány vagy kár emiatt nem érheti a hirdetőket, ugyanis a hirdetések alatt lévő interakciók továbbra is egyszerűen követhetők maradnak.

A Facebook az új CPC-árazásra október 7-én teljesen átáll.