Végre kevesebb kamu hír lesz a Facebookon

Közzétéve: 2015. január 20.

Újabb tisztogatásba kezd a Facebook, az ígéretek szerint csökken a hoaxok, a kamu tartalmak mennyisége az oldalon.

Döbbenet! Sosem találnád ki, mi történt ezzel a lánnyal, miután megivott egy pohár vizet” – ismerősek az ilyen és ehhez hasonló cikkek címei, amikkel napi rendszerességgel találkozunk a Facebookon? Az ennyire hangzatos tartalmak mögött pedig rendszerint semmi nincsen, csak a kötelező megosztási lehetőség.

Mivel a Facebook azt szeretné alapvetően, hogy a felhasználói élményt a valós tartalmak adják, ezért úgy döntött, átformálja a hírfolyamot, hogy kevesebb legyen benne a félrevezető hír, a hoax. Hoax alatt itt a Facebook azokat a spam tartalmakat érti, amikre példát fentebb is írtunk, a csaló, átverő anyagokat (például Kattints ide, hogy életed végéig kitartó kávékészletet nyerj), vagy azokat a híreket, amiknek szándékosan hamis, félrevezető címeket adnak (például Dinoszauruszt látott egy férfi Utah államban). Persze a felhasználók sokszor bedőlnek nekik, megosztják (vagy már maga az oldal „kényszerít” a megosztásra), és miután megnézik, mi is került az idővonalukra, törlik az adott posztot.

A közösségi oldal a blogbejegyzésében hozzáteszi, hogy eszük ágában sincs maguktól törölni ezeket a tartalmakat a hírfolyamból, vagy maguktól bíráskodni és eldönteni, mi a hoax, és mi az, ami nem. Viszont egy új frissítés lehetővé teszi azt, hogy a felhasználók erről visszajelzést adjanak. A hírfolyamban a poszt jobb felső sarkában lévő legördülő menüben ezentúl jelenthetjük is, hogy az adott tartalom spam.

Ha pedig elegen jelentenek egy-egy átverős cikket, akkor a poszt a legközelebbi megjelenésnél figyelmeztet majd minket arra, hogy túl sokan jelölték meg azt hoaxnak, vigyázzunk vele.

Ez hogyan érinti az oldalamat?

A Facebook megnyugtat minden admint, hogy nem kell aggódni a Facebook-oldalaik miatt. A szatirikus, vagy a humoros posztokat ugyanis nem érinti ez a frissítés az eddigi tesztek alapján. Sőt, a legtöbb lapra semmilyen hatása nem lesz az újításnak, azok viszont elkezdhetnek aggódni, akik csaló, beugrató, félrevezető tartalmakkal akarják növelni a látogattságukat.