Merre jársz? Ez is befolyásolja, milyen hirdetéseket látsz!

Közzétéve: 2014. október 09.

A Facebook arra is figyel, merre járunk, hogy minél személyre szabottabb reklámokkal bombázza a felhasználókat.

Már 2012 óta csiszolják a rendszert, de hamarosan már mindenki számára elérhető lesz a Facebook új típusú hirdetési rendszere. Ennek a célja, hogy már az alapján is tudjon az oldal a felhasználóknak reklámokat ajánlani, hogy az illető merre volt, vagy merre szokott járni. A rendszer célja, hogy esetleg a kisebb, helyi vállalkozók is sikeresen és célirányosan hirdessenek. Így a Helyi Érdekeltségű (Local Awareness) hirdetéseknek köszönhetően egy adott környéken lévő felhasználó könnyedén kaphat ajánlást, hogy egy arra található kávézóba, étterembe vagy üzletbe látogasson el.

A hirdetők tehát azon felül, hogy életkorra, nemre, vagy érdeklődési korra szűkítik a célzást, egy új gomb segítségével a helyszínt is „belőhetik” majd. Például úgy, hogy egy bizonyos sugárban lévő, vagy ott élő, potenciális fogyasztó a weben, vagy a mobilos alkalmazásban lássa a reklámunkat, vagy akár a hozzánk vezető útvonalat is eléjük tárjuk.

Mivel rengetegen használjuk a Facebookot a mobilunkon is (gondoljunk csak például arra, hogy bejelentkezünk egy-egy helyre, vagy éppen fotót töltünk fel a Duna partjáról), így a közösségi oldal könnyedén hozzáférhet a tartózkodási helyünkhöz. Így sokkal célzottabb hirdetéseket ajánl nekünk az oldal – persze ha nem szeretnénk élni a lehetőséggel, kikapcsolhatjuk ezt a funkciót.

Ez a típusú célzás persze először Amerikában elérhető, a következő hetekben, hónapokban viszont világszerte kiterjeszti a Facebook.