5 tanács a hatékony ünnepi kampányokhoz

Közzétéve: 2014. október 07.

Az év végéhez közeledve, ha még nem gondoltad át a stratégiádat, itt az ideje, hogy leülj, és megtervezd, hogyan hirdetsz majd, hogyan juttatod el a márkádat minél több rajongóhoz, vagy hogyan tudod növelni Facebook-oldalad táborát. Erre gondolt a Facebook is, amikor összeállította az 5 lépésből álló kisokosát, lépésről lépésre.

1. Tervezz időben!

Nézd át, melyek azok az időszakok, amik számodra fontosak, meghatározóak lehetnek. Halottak napja, karácsony, szilveszter? Vagy már az ünnepek előtti hetekben kulcsfontosságú, hogy eljuss a közönségedhez? Készülj fel időben, ne hagyd az utolsó pillanatra a tervezést, mert a kapkodásnak ritkán van jó vége. Ráadásul, ha jól osztod be az idődet, akkor akár ütemezheted is a hirdetéseidet, így biztosan nem történhetnek olyan „balesetek”, hogy például feledékenységből nem indítod el a kampányodat.

2. Legyenek linkek a hirdetésben!

Ha olyanokat is át akarsz terelni a weboldaladra, akik nem a rajongóid, érdemes linkeket hirdetned, például a webshopodat. Ilyenkor figyelj arra, hogy már maga a kép is vonzó legyen, hívja fel magára a figyelmet, hogy a felhasználók kapjanak kedvet arra, hogy átkattintsanak. És hogy hogyan is érdemes megosztanod a linkeket? Augusztusban érkezett egy olyan frissítés a Facebookra, ami már az url megjelenítésének a „hagyományos” formátumát részesíti előnyben. Vagyis sokkal előkelőbb helyre kerülnek a hírfolyamban ezek a megosztások azoknál, mintha előbb egy képet töltenél fel, és utólag írnád be hozzá a linket.

3. Ünnepi tematikájú posztok

Ne áraszd el a rajongóidat giccsel, vagy túlzásba vitt, erőltetett ünnepi hangulattal, de van, amit nem tudsz megkerülni. Érdemes a posztokat időnként vidámabb, ünnepi illusztrációs fotókkal feldobnod.

Találj ki akciókat, például bizonyos időszakban ajánlj fel ingyenes házhoz szállítást, vagy korlátozott ideig elérhető kedvezményeket. Nyugodtan írhatsz olyan felhívásokat a posztokba, mint például „Vásárolj most”, vagy „Iratkozz fel még ma”. Persze figyelj oda a 20 százalékos szabályra (a hirdetéseknél a kép és a szöveg aránya), ezt ide kattintva könnyen ellenőrizheted is.

4. Fókuszban a célcsoport

A hirdetéseidet célzottan add fel! Meghatározhatod, milyen életkorúakhoz, neműekhez jusson el a hirdetésed, de földrajzilag is érdemes szűkítened az elérést (például csak a fővárosiakhoz, vagy a Hajdú-Bihar megyeiekhez akarod eljuttatni az üzenetedet). Kísérletezz, hogy a különböző célcsoportokat milyen jellegű hirdetéssel tudod elérni (például a nőket lehet, hogy teljesen más szöveggel és képpel tudod megfogni, mint a férfiakat).

5. Mi teljesít jól?

Folyamatosan figyeld a reakciókat, nézd meg, milyen típusú hirdetésekkel milyen interakciót tudsz kiváltani. Elképzelhető, hogy a számodra legkedvesebb ötlettel alig váltasz ki interakciót (megosztás, komment lájk), ilyenkor ezt érdemes elengedni, és valami teljesen mással próbálkozni. Bátran variáld a kreatívokat is!