Valós idejű marketing, azonnali reakció? A Twitter a nyerő

Közzétéve: 2014. június 27.

A focivébé meccsei alapján nagyon érdekes dolgokról lehet megbizonyosodni, ha kicsit odafigyelünk. Ilyen volt a keddi Uruguay-Olaszország meccs, amin Luis Suarez beleharapott talján ellenfelébe. Nagyon sok márka remekül meglovagolta a hype-ot, hiszen napokig írtak róla az újságok, az emberek egymás között megosztották az esetről készült fotókat. A cégek pedig a valós idejű marketingben tudták hozzátenni a magukét, a kifigurázással, amiről egyébként elolvashatjátok a gyűjtést a Marketingmorzsákon.

Az ötletességen és a humoron kívül azonban érdemes mást is észrevenni. Azt, hogy bár ezeknek a fotóknak a többségét csak a Twitterre tették ki; akik viszont használták a Facebookot is, a két csatorna között óriási eltérést tapasztalhattak – írja a marketingland.com.


Ha megnézzük például a Snickers két csatornáját, akkor megdöbbentő számokat kapunk. A csokit a Facebookon 11 millióan kedvelik, a Twitteren pedig 50 ezren követik. Ugyanaz a poszt, ugyanabban az időben; a Facebookon valamivel több mint háromezren kedvelték, és 900-an sem osztották meg a bejegyzést. Ezzel szemben a Twitteren csaknem 35 ezer(!) megosztás született. Ami nagyon sok, és a Facebookhoz viszonyítva pedig óriási a különbség.

Egy reakció szerint a Snickers hibázott, hogy a Facebookon a kommentben nem említette meg Suarez nevét – ellenben a Twitterrel – , de még ez sem indokolja azt, hogy ekkora legyen a szakadék a két számban.

Ennyire számít az, amiről már régóta panaszkodnak az adminok, hogy egyre kevesebb rajongóhoz jutnak el a posztjaik, pláne, ha nem is fizetnek érte. Éppen ezért fontos, hogy „több lábon” álljon a vállalkozásunk, vagyis a közösségi média más szegmenseiben is érdemes jelen lenni. Hiszen egy ehhez hasonló esetnél, ahol rögtön lehet reagálni egy olyan dologra, amit világszerte milliónyian láttak, nem szabad a Twittert elhanyagolni.