Valós idejű marketing, azonnali reakció? A Twitter a nyerő
A focivébé meccsei alapján nagyon érdekes dolgokról lehet megbizonyosodni, ha kicsit odafigyelünk. Ilyen volt a keddi Uruguay-Olaszország meccs, amin Luis Suarez beleharapott talján ellenfelébe. Nagyon sok márka remekül meglovagolta a hype-ot, hiszen napokig írtak róla az újságok, az emberek egymás között megosztották az esetről készült fotókat. A cégek pedig a valós idejű marketingben tudták hozzátenni a magukét, a kifigurázással, amiről egyébként elolvashatjátok a gyűjtést a Marketingmorzsákon.
Az ötletességen és a humoron kívül azonban érdemes mást is észrevenni. Azt, hogy bár ezeknek a fotóknak a többségét csak a Twitterre tették ki; akik viszont használták a Facebookot is, a két csatorna között óriási eltérést tapasztalhattak – írja a marketingland.com.
Engagement on 11 Million Fans Vs 50,000 Followers, same post, same time. – Facebook Organic Reach is 100% Dead. pic.twitter.com/PE1RUns1A5
— RHYS HILLMAN (@rhyshillman) 2014. június 25.
Ha megnézzük például a Snickers két csatornáját, akkor megdöbbentő számokat kapunk. A csokit a Facebookon 11 millióan kedvelik, a Twitteren pedig 50 ezren követik. Ugyanaz a poszt, ugyanabban az időben; a Facebookon valamivel több mint háromezren kedvelték, és 900-an sem osztották meg a bejegyzést. Ezzel szemben a Twitteren csaknem 35 ezer(!) megosztás született. Ami nagyon sok, és a Facebookhoz viszonyítva pedig óriási a különbség.
Egy reakció szerint a Snickers hibázott, hogy a Facebookon a kommentben nem említette meg Suarez nevét – ellenben a Twitterrel – , de még ez sem indokolja azt, hogy ekkora legyen a szakadék a két számban.
Ennyire számít az, amiről már régóta panaszkodnak az adminok, hogy egyre kevesebb rajongóhoz jutnak el a posztjaik, pláne, ha nem is fizetnek érte. Éppen ezért fontos, hogy „több lábon” álljon a vállalkozásunk, vagyis a közösségi média más szegmenseiben is érdemes jelen lenni. Hiszen egy ehhez hasonló esetnél, ahol rögtön lehet reagálni egy olyan dologra, amit világszerte milliónyian láttak, nem szabad a Twittert elhanyagolni.