Betehet a Facebookos játékoknak az új algoritmus?

Közzétéve: 2014. június 23.

Arról már korábban beszámoltunk, hogy a Facebook egy fejlesztés segítségével kitakarítja a spameket a hírfolyamunkból. A változtatásnak azonban egy elég népszerű facebookos játéktípus láthatja a kárát.

Az emberek a Facebookon gyakran megosztanak jó tartalmakat, de sokszor vannak olyan képek/videók, amiket újra és újra feltöltenek a felhasználók saját oldalaikra. A Facebook szerint ezek az ismétlődő tartalmak kevésbé relevánsak az olvasók számára, így a még áprilisban bejelentett algoritmus feladata az volt, hogy a háttérbe szorítsa ezen oldalak tartalmait, ezzel a felhasználók számára értékesebb anyagokat megjelenítve a hírfolyamban.

A felhasználók részéről ez különösebb ellenszenvet nem is váltott ki, hiszen ők csak annyit érzékeltek belőle, hogy megritkultak a cuki kismacskás/kiskutyás/kisbabás bejegyzések, ami lájkolásra vagy kommentelésre buzdítottak.

A postplanner.com szerzője viszont felhívja a figyelmet az algoritmus hátulütőjére is.

Nagyon sok oldal üzemeltetője örömmel fogadta a hírt, amikor végre legálissá tette a Facebook az olyan játékokat, ahol csupán lájkolni kellett egy bejegyzést, vagy egy hozzászólás is elegendő ahhoz, hogy egy adott nyereményjátékban részt vegyenek a felhasználók.

Érzitek a kettő között az ellentmondást?

Az új algoritmus életbelépésének „köszönhetően” tehát hiába engedélyezett az üzenőfali játék, ha ez túl népszerű, túl sokan kommentelik vagy lájkolják, könnyen elfordulhat, hogy a Facebook automatikusan hátrébb sorolja, és akár azt is gondolhatja a posztról, hogy spam.

Kíváncsiak vagyunk arra, hogy mennyire sínylik meg az oldalak ezt a változást, és hogy a Facebooknak ez a lépése mennyire „kényszeríti” bele az adminokat, hogy az üzenőfali nyereményjátékoktól elbúcsúzzanak, és a promóciókat kizárólag alkalmazásban futtassák.