Készülj fel: a Facebook megváltoztatja a hirdetési kampányok felépítését!

Közzétéve: 2014. március 13.

Zuckerbergék bejelentése szerint hamarosan megjelenik a Facebook legújabb, átdolgozott hirdetési kampányszerkezete. Korábban kétféle módon hirdethettünk: hirdetéseket és hirdetési kampányokat hozhattunk létre termékünk népszerűsítése érdekében. Most ezt megcsavarva, még több részletben kell majd gondolkodnunk: kampányok, hirdetés készletek és hirdetések.

A Facebook a következőképpen magyarázta ezt üzleti blogjában:

A kampányok feladata, hogy megfeleljenek a különböző hirdetési céljaidnak, legyen az a tudatos márkaépítés vagy az irányított látogatottság. Az új rendszerünk arra lett kitalálva, hogy segítsen optimalizálni és felmérni eredményeidet az egyes céljaid elérésében, mindezt az új hirdetés készleteken (ad sets) keresztül, amelyekben elhelyezheted hirdetéseidet.

Minden kampány tartalmazhat többszörös hirdetési készletet, amelyek saját, külön költségvetésű és ütemtervű hirdetéseket foglalnak majd magukba. Ezen felül minden hirdetési készletet rendszerezni tudsz aszerint, hogy mely felhasználói szegmenset érinti.

Szerintünk az alábbi kampánytémákban érdemes gondolkodni, természetesen márkától, üzlettől függően:

  • Weboldalra való irányítás
  • Weboldal konverzió
  • Post engagement
  • Oldal like-ok
  • Applikáció letöltések
  • App engagement
  • Facebook offer igénylések
  • Események

Ezen belül pedig az alábbi hirdetési készletekre érdemes bontani a kampányokat:

  • Rajongók
  • Hírlevél feliratkozók
  • A weboldal közönsége
  • Nem célközönség, de még beleférhet
  • Konkrét, precíz érdeklődési kör
  • Potenciális partner kategória

A hirdetési készletekkel könnyebben követheted a költéseidet, illetve egyszerűbb meghatározni, hogy a célcsoport tagjai mikor látják a hirdetéseidet, ezen felül pedig részletesen méri a visszajelzéseiket. A legjobban teljesítő hirdetést is optimalizálja a hirdetési készleten belül. Ezek a hirdetési készletek könnyedén indíthatóak és leállíthatóak lesznek a kampányon belül.

Minden kampány hirdetési készletében lehet több hirdetés, mindegyiket különböző képpel, linkkel, videóval és/vagy szöveggel láthado el. A hirdetési kreatívokat, a targetálást illetve a költségeket természetesen úgy, mint eddig, Te tudod majd szabályozni.

Íme egy kép, hogy hogyan is képzeljük ezt el:

Tehát összefoglalva, erre a három pontra kell majd koncentrálnunk az új Facebook hirdetési rendszerben:

  • kampány: a hirdető minden célra külön tud majd kampányt létrehozni – legyen szó in-store leárazásokról vagy post engagementről
  • hirdetési készletek: segítséggükkel könnyebben átlátjuk majd a targetálási csoportjainkat
  • hirdetések: ezek maradnak a jól megszokott, bevált helyükön.

Hogyan használjuk ezt a struktúrát?

Ez a frissítés elkerülhetetlenül rendszert visz majd a hirdetéseidbe.

Eddig mindig külön kampányokat kellett létrehoznunk a különböző célcsoportoknak. Íme egy példa, hogy az új rendszerben hogyan csinálnánk, ha poszthirdetést adnánk fel:

  • 1. kampány: Rajongók célzása
  • 2. kampány: Hírlevél feliratkozók célzása
  • 3. kampány: Weboldal látogatóinak célzása

Lehet akár egy vagy egy csokornyi hirdetésünk is a kampányokon belül. Ha akarjuk, minden célcsoportot külön költségvetéssel futtathatunk és a Facebook a kampányon belül fogja ezeket optimalizálni.

Tehát: létrehoztunk három féle kampányt egy adott hirdetett poszthoz, amelynek hirdetési készletei más és más célcsoportra lesznek beállítva. Ugye mennyivel átláthatóbb?

Az új kampánystruktúra világszerte márciusban jelenik majd meg minden admin hirdetési felületén. Ennek bevezetése után minden jelenleg futó kampányod automatikusan át lesz telepítve ebbe az új felépítésbe. Az áttelepítés nem fogja semmilyen szempontból befolyásolni a már létező hirdetéseidet és folyamatosan elérhető lesz számodra az összes hirdetéselőzmény adata.

Mit szóltok a változtatásokhoz?