Mennyire jó a Facebook oldalam?

Közzétéve: 2013. augusztus 20.

Egy Facebook oldal üzemeltetése nem egyszerű feladat, ráadásul nehezen tudjuk eldönteni, vajon jól csináljuk-e a mindennapi munkánkat, vagy van még hova javulnunk. Nehéz megtalálni a viszonyítási alapot a többi oldalhoz képest, ebben próbált meg segíteni a Socialbakers egy friss statisztikával, melynek segítségével bárki megnézheti, hogy a nagy átlaghoz képest aktívabb-e a közössége, vagy sem?

A diagram – nem meglepő módon – azt mutatja, minél nagyobb rajongószámú az oldalunk, annál nehezebb a magas átlagot produkálnunk. A 10 ezer rajongó alatt még 1% feletti érték 100ezer fölött már több, mint a felére, csak 0,45%-ra esik vissza.

De mi is ez a százalékos érték? A Socialbakers egyszerűen kalkulált: vegyük egy nap a bejegyzéseinkre kapott összes Like, Share és Comment számát, adjuk össze, szorozzuk be százzal és osszuk el az így kapott értéket az aznapi összes rajongószámmal. Ha nem akarunk egyenként összeadni minden számot, segítségül hívhatjuk az Insights analitikánkat, az ottani Engagement értékek segítenek nekünk, onnan kinyerhetők az adatok:

Az itt található számokat kell megszoroznunk 100-zal és elosztanunk az összes rajongószámmal, hogy eldönthessük, jobbak vagyunk-e az átlagnál, vagy rosszabbak?

Még mielőtt nagyon elkeserednénk az esetleges gyenge számok miatt, érdemes megnézni a hivatkozott cikkében közzétett másik kimutatást is, mely iparágakra bontva mutatja meg az átlagokat. A táblázatból érdekes módon az derül ki, hogy a telekom szektor végez az utolsó helyen, míg a legnépszerűbb az autóipar, maga mögé utasítva a divat és az alkohol témákat is.

Oldal adminok, kié a legmagasabb arány? 🙂