Így vásárolhatsz a legolcsóbban rajongókat az oldaladra!

Közzétéve: 2013. július 07.

Az utóbbi időkben többen is felhívták a figyelmünket különböző olyan oldalakra, ahol rajongókat lehet vásárolni Facebook oldalunkhoz. Az ajánlat igen kecsegtetőnek tűnik, hiszen különböző csomagokban viszonylag gyors eredményt ígérnek ezen vállalkozások. Úgy gondoltuk, érdemes alaposabban megvizsgálnunk, vajon melyik a legolcsóbb megoldás a rajongók gyűjtésére?

„Magyarország első és egyetlen like vására”

Az induláskor nagy visszhangot kiváltott szolgáltatások az idők során jelentősen finomodtak, a korábban nemzetközi rajongókat kínáló oldalak mára inkább a magyar rajongók toborzását hirdetik. A magát Magyarország első és egyetlen Like vásárának nevező oldal két változatban nyújt gyors megoldást az oldal adminoknak. Ha nem ragaszkodunk a szűréshez és csak a mennyiség a fő szempont, akkor akár már 13 Ft körüli áron is hozzájuthatunk 1 rajongóhoz, csomagban összesen 2500-hoz.

Ha szeretnénk alaposabban megszűrni az új követőinket és igazán releváns felhasználókat akarunk gyűjteni, akkor már picit mélyebben a zsebünkbe kell nyúlnunk, egy rajongóért akár 28 Ft-ot is ki kell fizetnünk.

A szűrési feltételek között ugyan nincs az érdeklődési kör szerinti válogatás, de kétségtelen, hogy még így is alaposabban tudunk szűrni, mint az első változatban. Érdekes, hogy ennek a szolgáltatónak a Facebook oldala nem jeleskedik a Like gyűjtésben, oldalukon 2 részletben kicsit több, mint 10,5 ezer rajongó lett, akiknek nagy része a gyönyörű török városból, Isztambulból érkezett:

A második az egyetlen mellett

Úgy látszik, az első és egyetlen mellett van egy második szolgáltató is, bár gyanús az átfedés a két cég szolgáltatásai között. Könnyen elképzelhető, hogy a szolgáltatók mögött ugyanazok állnak, mindenesetre a csomagok itt jelentősen egyszerűbbek. Ha 2500 rajongóra vágyunk, akkor egy megoldásból tudunk választani, rajongónként 17,5 Ft-ot fizetve.

Részletes szűrési feltételekről nem szól az ajánlat, csupán azt ígérik, hogy magyar felhasználókat kapunk.

Mindkét szolgáltató egy alkalmazás telepítését igényli oldalunkon, ennek segítségével gyűjtené új rajongóinkat. Ehhez korlátozott adminisztrátori jogokat kell biztosítanunk nekik, a leírás szerint az alkalmazás telepítéséhez erre mindenképp szükségük van. Feltételezzük, hogy ha az oldal adminisztrátora maga is vállalja az alkalmazás telepítését, akkor ettől az admin jogtól eltekintenek.

A legolcsóbb megoldás

Fenti megoldások akár még jutányosnak is mondhatók, de nézzük meg, vajon mennyiért gyűjthetünk rajongókat akkor, ha a toborzást a Facebook hirdetési rendszerére bízzuk. Tételezzük fel, hogy valaki rászán 2-3 órát, hogy megtanulja a Facebook hirdetési rendszerének alapjait és a megszerzett tudás birtokában, rászánva az időt, összeállít egy jól célzott hirdetést. Esetünkben ezt tettük, egyik partnerünknek, egy főzéssel, receptekkel foglalkozó oldalnak adtunk fel hirdetést, nagyon alaposan szűkítve a célcsoportra. Szándékosan nem nyereményjátékkal összevont hirdetést néztünk, hiszen azzal valószínűleg sok, kevésbé releváns rajongót is az oldalra csalogattunk volna. Így aztán a hirdetési kreatív így nézett ki:

A célcsoportnál pedig mindössze 3 rajongói oldal követőit céloztuk, olyanokat, melyek hasonlóan a mi oldalunkhoz a sütést, főzést kedvelő rajongókat gyűjthették. Életkornál 18 évben határoztuk meg az alsó határt és a hirdetést kizárólag hölgyeknek mutattuk meg. A kattintás után szándékosan nem egyedi alkalmazásra, hanem a Timeline oldalra irányítottuk a felhasználókat és kíváncsiak voltunk, milyen arányban lesznek rajongók az oldalra érkezve. A számok az alábbi képen láthatók:

A 19 307 Forintból összesen 2543 főzni kedvelő rajongót sikerült gyűjtenünk, azaz egy rajongóért 8 Ft-ot fizettünk a Facebooknak. Ez kb. 5 Ft-tal olcsóbb az eddigi legolcsóbb ajánlatnál is és kétségtelenül relevánsabb közösséget építettünk vele.

Természetesen nem mondhatjuk, hogy minden Facebook oldalra ennyire egyszerű összeállítani a hatékony és olcsó hirdetést, sőt, előfordulhat, hogy még 30 Ft-nál is többet fizetünk egy követőért. A tapasztalatunk azonban azt mutatja, hogy ha rászánjuk az időt és megfelelően targetáljuk a célcsoportunkat (akár több, kisebb hirdetésre elosztva a keretünket), akkor biztosak lehetünk benne, hogy az oldalunkra valóban elkötelezett rajongókat gyűjtünk, akik ha kicsit többe is kerültek, érdeklődőbbek lesznek termékünk, szolgáltatásunk iránt.

Ne feledjük: egy oldal hatékonyságát nem a rajongók száma határozza meg! Nem attól lesz több megrendelőnk, hogy százezres Like számot mutogatunk az oldalunkon. Mit sem ér a sok ember, ha mellette a Talking About This érték az ezret sem éri el és 1-1 bejegyzésünket csak pár ezren látják. Ne feledjük, azok a rajongók, akik huzamosabb ideje nem lépnek interakcióba oldalunkkal, egy idő után már a bejegyzéseinket se látják a hírfolyamukban, őket gyakorlatilag elveszítjük. Inkább legyen pár ezer, vagy pár tízezer elkötelezett követőnk, mint sok százezer olyan, akit nem érdekel, mit beszélünk!