Facebook posztolási útmutató kezdőknek

Közzétéve: 2013. április 29.

Tudjuk, hogy szinte elvétve akad már csak olyan vállalkozó a Facebook-on, aki nem üzemeltet rajongói oldalt, mégis tapasztalatból tudjuk, hogy sokan még csak most tervezik, hogy belevágjanak. Nem ismerik a lehetőségeket, ahogyan az elvárásokat sem, nekik segíthet ez a gyorstalpaló, ami a legalapvetőbb tudnivalókat foglalta össze, amik nélkül nem érdemes oldalüzemeltetésbe fogni – de a sima felhasználói profilhoz is jól jönnek, ha valaki még csak most regisztrált. A profik most dőljenek hátra, de azért fél szemmel ők is fussák át a listát, hátha valamit kihagyott a business2community cikkírója! 🙂

Bejegyzéstípusok

1. Állapot/státuszfrissítés

A legalapvetőbb bejegyzés, csak szövegből és esetleg hivatkozás címéből áll.

2. Képek és videók

Ha vizuális irányból támadnál, feltölthetsz képet, fényképalbumot, videót (közvetlenül a Facebook-ra), vagy videót hivatkozás formájában. Mindegyik formula tartalmazhat további szöveges és url-es elemeket!

3. Ajánlat, esemény, mérföldkő, kérdés

Ajánlat: Megadhatsz időszakos kedvezményt üzletedbe, például „hétfőtől péntekig 20% kedvezmény minden cipőre, ha letöltöd a kupont!”. Az üzenet bejegyzés formájában jelenik meg, közvetlenül a hírfolyamba, a felhasználó szeme elé. Követheted, hogy hányan töltötték le a kupont, majd ellenőrizheted, hogy arányosan körülbelül hányan éltek vele az üzletben.

Esemény: Ez is magáért beszél, eseményeket hozhatsz létre, meghívhatsz rá embereket, és ösztönözheted őket arra, hogy ők is meghívjanak embereket. Ha mindenki becsülettel jelzi részvételi szándékát, nagyjából tudhatod is, hány emberrel számolj a rendezvényeden.

Mérföldkő: Ez segít a felhasználókkal jobban megismertetni a vállalkozásodat. Ha régi vállalatról van szó, érdemes mérföldkövet feltenni az alapításról, az évek során a nagyobb változásokról (például bővülés, költözés, új igazgató, új termékcsoport, stb), de a kerek rajongószámokról is rögzíthetsz egy-egy ilyen szöveges, vagy szöveges és fényképes emléket.

Kérdés: Van, ahol beválik, és van, ahol nem, mindenesetre egy próbát megér! Tegyél fel egy kérdést a rajongóidnak úgy, hogy a válaszokat rögzített formában adod meg, így követni is könnyebb lesz később.

Időzítés

A Facebook lehetőséget ad rá, hogy ne csak a jövőbe, de akár a múltba is időzíthess posztot. Szuper egyszerű: kattints a kis óra ikonra, és válaszd ki a kívánt dátumot. Amennyiben a múltba időzítesz posztot, érdemes bepipálni az „elrejtés az idővonalról” opciót, így a poszt csak közvetlenül az idővonaladról lesz elérhető, a hírfolyamba nem kerül ki.

Hely megjelölés

Kattints a rajzszögre hasonlító ikonra, és kezd el begépelni a hely nevét, ahol vagy. Néhány karakter után a felkínált listából választhatod ki a megfelelőt.

Egyéb opciók

Ha közzétettél valamit, még mindig van lehetőséged rá, hogy valamivel látványosabbá tedd.

1. Rögzítés

A közzétett poszt jobb felső sarkában válaszd a ceruza ikont, így további lehetőségeid lesznek: kattints a „Rögzítés felül” sorra, ezzel az adott posztot 1 teljes hétig az oldalad tetején tudod tartani. Az ide érkezők így nem kell, hogy legörgessenek a régebbi hírekért, hanem mindjárt az oldal tetején találkozni fognak azzal az üzenettel, amit fontosnak tartottál legfelülre tenni.

Rögzítés:

2. Kiemelés

Ezzel a funkcióval dupla szélességűvé varázsolhatod a közzétett tartalmadat. Egy sima bejegyzés mindig csak az egyik hasábot foglalja el, de a poszt jobb felső sarkában található csillag ikon megnyomásával széthúzhatóak. Ügyelj arra, hogy a kép mérete megfelelő legyen, és mutasson ilyen szélesben is.

A csillag ikon:

Valószínűleg kevés felhasználónak mondtunk újat, mégis hasznosnak találtuk a forrás összeállítását. Oszd meg a cikket, ha úgy érzed, van a környezetedben olyan, akinek jól jöhet ez a rövid útmutató! 😉