A hirdetők álma, a felhasználók rémálma? Új Facebook szolgáltatás!

Közzétéve: 2012. november 19.

A dmnews.com oldalán olvastuk, hogy a Facebook decembertől új szolgáltatással kedveskedik a hirdetőinek. Az eladó weboldalán elhelyezett kódrészletekkel követné a Facebook a hirdetésekre kattintókat, így az üzleti felhasználók tökéletes képet kapnának arról, hogy az adott reklám mennyire eredményes.

Az új szolgáltatás az Ad Manager része lesz. Amikor elkészítjük a hirdetésünket, akkor letölthetünk egy kódrészletet, amit pl. a webboltunk termék, vagy pénztári oldalára helyezhetünk el. Ha a felhasználó egy Facebook hirdetésre kattint, majd később vásárol is, akkor ez az információ visszajut az Ad Managerbe, így pontosan mérhető  kampányunk eredményessége.

David Baser, a Facebook termékmenedzsere szerint ezzel eljön az idő, amikor „… a klikkelés alapúról az akció-alapú hirdetésre térhetünk át. Az akció mibenlétéről (kosárba helyezés, regisztráció vagy pénztári folyamat), a hirdető maga dönt. Követheti az egyes hirdetések teljesítményét, megnézheti melyik felhasználó látta a reklámot, melyikük jutott el a kívánt tranzakcióig, és ezen adatok felhasználásával tovább tudja finomítani a hirdetési kampányát.”

A rendszert a Fab.com-nál is tesztelték, és 39%-kal alacsonyabb hirdetési költségekkel tudták ugyanazt a forgalmat elérni.

Eddig a hír, de hadd tegyük hozzá a saját megjegyzéseinket is. A szolgáltatás részleteit ugyan nem ismerjük, de valószínűleg erős adatvédelmi aggályaink is lehetnének, hiszen a Facebook a saját területén kívül is figyeli majd a felhasználót. Ha a hirdetők érdekeit nézzük, akkor viszont csak üdvözölni lehet az újdonságot, hiszen oldalüzemeltetőként pontosan látni fogjuk a kampányunk pénzügyi eredményességét. Az új információkkal tűéles képet kaphatunk a potenciális vásárlóinkról; ha az adatokból az derül ki, hogy a webboltunkban csak budapesti, 30-40 év közötti egyedülálló férfiak vásárolnak, akik a Besocial.hu rajongói közül kerülnek ki, akkor már tudjuk, hogy a kampányunkban kit célozzunk meg. Még mielőtt megkérdeznéd: ezek a célzási lehetőségek már ma is a hirdetők rendelkezésére állnak…

Mit gondolsz? Oldalüzemeltetőként hasznos lesz ez a lehetőség?