17 túlélő tipp Facebook marketinghez

Közzétéve: 2012. október 04.

A getpostrocket.com egy infografikában gyűjtötte össze a Facebook marketinghez elengedhetetlen túlélő tippjeit, mi pedig elhoztuk nektek magyarul ezeket a kincset érő jó tanácsokat!

Forrás: getpostrocket.com

  1. Töltsd ki a rajongói oldal minden mezőjét! – Hiszen a legutolsó dolog, amit szeretnél, hogy a felhasználó információ hiányában lelépjen az oldaladról. Győződj meg róla, hogy röviden és tömören tájékoztattad a usert kilétedről, valamint elérhetőségeidet is feltüntetted (weboldal, Twitter, stb.).
  2. Ne hagyd figyelmen kívül az Insights-ot! – Az oldaltulajdonosok többsége saját bevallása szerint még soha nem exportált adatot az Insights-ból további elemzésre, ami hatalmas felelőtlenség, hiszen ezek az adatok kincset érhetnek Facebook rajongói oldalunk és weboldalunk forgalmának szempontjából is!
  3. Mindig válaszolj! – Ezt le sem kellene írni külön, annyira ösztönösnek kellene lennie. Vannak persze olyan oldalak, ahol kivitelezhetetlen, hogy mindenki kérdésére és kérésére reagáljunk, amennyiben több száz vagy több ezer hozzászólóval kell megbirkóznunk, azonban egy kezelhető rajongószámú oldalnál egyszerűen nem szabad, hogy legyen kifogás! Ha épp csak annyira van időd, hogy lájkold az egyik rajongó kommentjét, tedd meg, hiszen nem kizárt, hogy épp ezzel csinálsz belőle törzstagot és szószólót!
  4. Ne az eladásra koncentrálj! – A legtöbb oldaltulajdonos hatalmas nyomást érez magán, hogy a Facebook segítségével minél erősebben támogassa a cég eladásait, azonban csak erre fókuszálni több okból is butaság. Az eladásösztönző posztok sokasága bosszantja a rajongókat, hiszen alapvetően nem azért vannak itt, hogy vásároljanak!
  5. Moderálj! – Milyen első benyomást szeretnél kialakítani? Akár a márkaoldalad timeline-járól, akár a rajongók hírfolyamáról van szó, fontos, hogy pozitív benyomást kelts, ezt pedig igen egyszerű módon tudod elérni! Ha bármilyen negatív hozzászólás érkezik, kezeld okosan és REAGÁLJ rá, ha pedig tele spammelték a faladat, rejtsd el a bejegyzést!
  6. Az elköteleződést erősítsd, ne a lájkokat figyeld!– A rajongók száma ugyanis nem jelent semmit. A legtöbb oldal rajongóinak nagy része inaktív, de beszéljenek helyettünk a számok az alábbi képen: az AUDI hivatalos oldalának rajongószáma ötször akkora, mint az I Love Audi oldalé, utóbbiról mégis pontosan ugyanannyian „beszélnek” – talán nem véletlenül!
  7. A legjobb posztokat rögzítsd (pin to the top)! – Bár a legtöbb látogatód alapvetően nem megy vissza az oldaladra, először mégis nagy valószínűséggel a timeline-oddal találkozik, ahol meg kell hoznia a nagy döntést: lájkolni, vagy nem lájkolni. Ha a legnépszerűbb bejegyzéseidet rögzíted az oldal tetején, az először arra járó látogatóban jobb első benyomást kelthetsz!
  8. Légy rövid és tömör! – Ez csak egy bejegyzés, ne írj kisregényt belőle! A legtutibb egy egysoros szöveg és egy kép, de ha mindenképp ennél többet szeretnél írni, akkor is tartsd 250 karakter alatt szöveges tartalmaidat!
  9. Találd el a megfelelő számú bejegyzést! – Erre nincs egyetlen jó válasz, csakis az oldaladtól és a témától függ, hogy mennyi az annyi. Nagy átlagban talán 2-3 poszt naponta megfelel, de tapasztald ki, hogy nálad mi működik!
  10. Ne költs túl sok időt és pénzt az applikációkra! –  Mióta nincs alapértelmezett landing oldal, jóval nehezebb az egyedi aloldalakra irányítani a rajongókat. Szükség van rájuk, de nem minden áron: ésszerűen válassz megoldást és költségkeretet az egyedi arculat létrehozására. Mindenképp priorizálj, mielőtt bármibe is befektetsz, és elsősorban arra koncentrálj, hogy minél több rajongót érj el a hírfolyamban!
  11. Ismerd meg a borítókép szabályait! – Bármennyire is attól hangos a Facebook sajtója, hogy milyen szabályok szigorítják a borítókép kinézetét, ma is számos brand szegi meg azokat. Csak idő kérdése, hogy mikor fog a közösségi háló lépéseket tenni annak érdekében, hogy ezek az oldalak megkapják büntetésüket, de ne akarj közéjük tartozni, hiszen egyetlen kép miatt nem lenne túl jó üzlet elveszíteni rajongói oldaladat!
  12. Tedd fel a kérdést: segít ez a bejegyzés a rajongóimon? – Mindig kérdezd meg magadtól ezt, mielőtt posztolnál. Nevetni fognak rajta? Információhoz jutnak? Szélesíted az ismereteiket? Boldoggá fogja tenni őket? Ha nem tudsz ezek közül legalább egyetlen kérdésre igennel válaszolni, töröld a szöveget, és találj ki mást!
  13. Ne automatizáld Facebookra a tweetjeidet! – A Twitter és a Facebook két teljesen más műfaj. Az emberek eleve más elvárásokkal lépnek be az egyikbe és a másikba. Kevés helyen láthatsz olyat, hogy betűről betűre egyező szöveget tesznek ki mindkét platformra, és legyen is ez elég indok arra, hogy te se tegyél ilyet. Persze Magyarországon azért lényegesen kisebb népszerűsége van még ennek a közösségi oldalnak, ezért úgy gondoljuk hogy nem óriási bűn ha mégis összekötöd a két csatornát, de fontos hogy mindkét oldalon figyelj az eseményekre!
  14. Légy emberi! – Senki sem szereti a robotokat. Ha reagálsz egy hozzászólásra, tűnjön úgy, mintha egy ember beszélgetne egy másikkal. Ha nem mondanád ki hangosan azt, amit leírtál, inkább ne nyomd meg az entert.
  15. SOHA NE VÁSÁROLJ LÁJKOKAT! – Ha valaki 10 dollárért 1000 lájkot kínál neked, készülj fel arra, hogy ez átverés, hiszen túl jól hangzik ahhoz, hogy igaz legyen. Ha mégis nyélbe ütnéd az üzletet, akkor sem járnál jól, hiszen ezek nem „hasznos” rajongók, ráadásul a Facebook tisztogató hadműveletének is könnyedén áldozatul eshetnek.
  16. Mindig legyél naprakész a Facebook újításaival kapcsolatban – Kis túlzással azt lehet mondani, hogy szinte naponta találkozhatunk valamilyen módosítás eredményével, ezek között vannak elhanyagolható változások, és vannak nagyobb horderejűek is. Figyeld a hírfolyamot, hiszen az újdonságokat a Facebook többnyire látványosan jeleníti ott meg – de jobb, ha szakmai fórumokon is tájékozódsz.
  17. Maradj látható – A 8-as ponthoz visszakanyarodva: a hírfolyamban szinte mindig egy fotó tud a legjobban teljesíteni, igyekezz hát látványos vizuális elemekkel dolgozni, hogy senki figyelmét ne kerülje el!

Hozzátennél még valamit? Ne tartsd magadban! Ha hasznosnak találtad az írást, nyomj a tetszikre, ha pedig másoknak is hasznára válhat, ne habozz megosztani!