Tudd meg, hány rajongód látja a bejegyzéseidet!

Közzétéve: 2012. szeptember 04.

A Facebook folyamatosan halmoz el minket különböző látványosabbnál látványosabb számokkal. Reach, Talking About This, Organic, Viral… rengeteg kifejezés és bármennyire fura, egyikből sem tudjuk meg, az oldalunk rajongói közül pontosan hányan látták a bejegyzésünket. Ez az információ elrejtve ugyan, de megvan: lássuk, hol?

„6138 ember látta ezt a bejegyzést”

Azt hinnénk, hogy elég csupán a bejegyzés alatti linkre kattintani és máris látjuk szép bontásban, kik olvasták az írásunkat.

Ráadásul a számokat még bontva is látjuk: Természetes (Organic) és Közvetett (Viral) részekre osztva, hogy könnyebben eldönthessük, hány embert értünk el a Like-okon, megosztásokon és kommenteken keresztül. De ezek még mindig nem a jó számok, nekünk azt kell megtudnunk, hogy a tényleges rajongóink közül hányat érünk el. Sajnos valamivel kevesebbet, mint amit itt látunk.

Ha meg akarjuk tudni, akkor az Insights-hoz kell folyamodnunk, ráadásul az adatok exportálásához, amivel hirtelen rengeteg információhoz fogjuk juttatni magunkat. Kattintsunk az Adatok exportálására, ha már beléptünk oldalunk statisztikájába:

Itt pedig válasszuk ki a Bejegyzés szintű adat exportálást, illetve határozzuk meg az időintervallumot, amire kíváncsiak vagyunk:

Ezután már nincs más dolgunk, mint megnyitni az Excel táblát és a legelső lapon (Kulcs mértékegységek) elkezdeni vadul lapozni jobbra, egészen addig, amíg el nem jutunk a V oszloptól az AB oszlopig. Ott vannak a számunkra érdekes adatok, legalábbis a rajongók tekintetében. Ha megnézzük a W oszlopot, ott látjuk azonnal mekkora különbség van az „Organic” és a tényleges rajongók elérése között. Remélhetőleg nem túl nagy, de azért olykor meglepődhetünk, hogy kevesebb követőnkhöz szólunk, mint gondoltuk. Az alábbi táblázatot „tömörítettük” kicsit, így jobban látszanak a számok a sárgával kiemelt részen:

A mi oldalunknál szerencsére nem láttunk 5-6 százaléknál nagyobb eltéréseket, de más, nagyobb rajongószámú oldalon bizony nem volt ritka a 10-15 százalékos különbség sem.

Fenti példa is mutatja, hogy érdemes időről-időre exportálni a „nagy” táblát és böngészni benne az adatokat. Rettentő sok információhoz jutunk és komoly tanulságokat vonhatunk le belőle az oldalunk üzemeltetésével kapcsolatban. Ha igazán jók akarunk lenni ebben, ez a havi egyszeri kötelező feladat! 🙂