Tippek azoknak akiknek fontos hogy néz ki a Facebook rajongói oldaluk

Közzétéve: 2012. augusztus 24.

A Timeline bevezetése annak idején nagyon sok ellenérzést váltott ki mind a felhasználók, mind a cégek oldaláról, idővel azonban mindenki belátta, hogy a rajongói oldalaknak kimondottan hasznos lesz az új design mivel jóval több lehetőséget ad mind a megjelenésre, mind az oldalon történő akciók és interakciók kontrollálására.
A Techipedia.com cikkét fordította le nektek ezúttal Tóth Ági kolléganőnk, melyből néhány hasznos tanácsot kaphattok azzal kapcsolatban, hogyan néz ki a tökéletes Facebook rajongói oldal.

Néhányan kevésbé volt/vannak kibékülve a Timeline design miatt külön boxba pozicionált „mások bejegyzései”-vel, melyre más opció nem volt adott. Ezenkívül a másik érvágás kétségkívül az volt, hogy nem lehetett többé érkezési oldalt készíteni és megjeleníteni (a korábbi elven működő) a még nem csatlakozott tagok számára.
Akárhogyan is, ebben a cikkben inkább a három fajsúlyos vizuális elemre fogunk fókuszálni, melyek segítségével maximálisan kihasználhatóak az idővonal adta előnyök.

1. Borítókép (851*315 px)
2. Profilkép (125*125 px)
3. Alkalmazások képei (111*74 px)

További méretek: http://bsocl.com/Facebook_meretek_aranyok

1. Borítóképek

Ha a fenti vizuális elemeket a megfelelő módon használod, az oldaladat szívesebben lájkolják majd az új rajongók! A borítókép fontosságát nem lehet eléggé hangsúlyozni, hiszen a látogatóid ezzel találkoznak először. Gondoskodj róla, hogy a képanyag kellőképpen támogassa a márkádat, illetve ha rendelkezel szlogennel, szerepeljen rajta az is. Ha nem, akkor is érdemes megfogalmazni tömören a lényeget, és ezt megjeleníteni a borítóképen.
Az alábbiakban mutatunk pár nagyon jó példát olyan márkáktól, akik tényleg kihozták a maximumot a cover fotójukból:

A National Geographic  érdekes borítóképe egy olyan kalandot mutat be, melyből egyaránt asszociálhatunk a Földre és a világűrre:

A Nike humorral igyekszik a célközönségén túlmutatni:

A Pringles a rajongóinak nyilvánít köszönetet a borítóképben, melyhez a profilképet is ügyesen igazította (több példát is hozunk erre később):

Borítóképpel kapcsolatos szabályok

A Facebook hozott néhány szabályt arra vonatkozóan, hogy mi nem szerepelhet a borítóképen.

– Árak, kedvezmények
– Egyéb tartalom közvetlen elérése (pl: „Töltsd le weboldalunkról!”)
– Közvetlen elérhetőségek (weboldal, e-mail, postacím, telefonszám), hiszen ezekre szolgálnak a névjegyinfók
– Utalások a Facebook felhasználói elemeire (pl: nyíl a „Tetszik” gombra)
– Cselekvésre való buzdítás („Szerezd be azonnal!” „Mondd el barátaidnak is!”)

A borítóképpel kapcsolatos szabályokat bővebben itt olvashatjátok: http://bsocl.com/Boritokep_szabalyok

A fenti kikötések két dolgot sugallnak: egyfelől arra buzdítja a brandeket, hogy a borítókép helyett a Facebook hirdetési rendszerét használják a cover fotóról kitiltott elemek és infók kommunikálására, másfelől „védi” a vizuális felhasználói élményt a kéretlen, és meglehetősen nagy felületen megjelenített reklámoktól. Bár a Facebook ügyesen megfosztott minket a borítón való reklámozástól, de ne essünk kétségbe, kárpótolva leszünk másképpen!

2. Profilkép

Amellett, hogy a profilképed 125×125 pixelben a borítóképed bal alsó sarkában hivatott megjeleníteni a cégedet, ugyanez a kép fog megjelenni akkor is, ha posztolsz, azonban a méretéből meglehetősen sokat veszít. Kiemelten fontos hát, hogy olyan profilképet válasszunk, mely 125×125 és 32×32 pixel méretben is értelmezhető és látványos, könnyen azonosítható a branddel. Alább hozunk néhány jó és pár rossz példát, mely jól mutatja, hogy a választott profilkép hogyan érvényesül (vagy éppen nem érvényesül) 32×32 pixelben, íme:

Jól eltalált profilképek

Kevésbé jól eltalált profilképek

A Rolling Stones rajongói oldala

Első ránézésre menőnek tűnik, de görgessünk csak lejjebb, és rögtön látni fogjuk, hogy mit csinálhattak volna jobban a készítők. Először is: a jól ismert kiöltött nyelv logó a borítóképre került, profilkép gyanánt pedig egy, az együttes tagjait ábrázoló képet választottak, mely 32×32-es méretben igen silány, kivehetetlen, felismerhetetlen.

Nem mintha a Techipedia szerkesztői meg lettek volna kérve rá, de összehoztakegy másik verziót, melyben ugyanazokat az elemeket használták fel, amiket készítők, csak a helyzetükön változtattak:

Az eredmény ehelyett:
Ez lett: (még mindig kicsit zanzás, bár sokkal jobban azonosítható a bandával):

Integráld a profilképet a cover fotóba

Nincs mit magyarázni ezen, egész egyszerűen esztétikus, ha a profilkép egyfajta folytonosságot ad a borítóképpel, hiszen javítja a felhasználó vizuális élményét. Íme, néhány jó példa erre a trükkre:

3. Alkalmazások képei

Az alkalmazások képei azok a kis fotók, melyek a borítókép jobboldala alá esnek, szám szerint 4 darab van belőlük. Ezek szabadon módosíthatóak, amennyiben a hozzájuk tartozó alkalmazást mi magunk hoztuk létre és telepítettük az oldalra, – természetesen a Facebook saját fejlesztésű applikációit, úgymint fotók, események, jegyzetek, stb. nem módosíthatjuk tetszés szerinti megjelenítésre.
A képek mérete 111*74 pixel, alapértelmezett megjelenítésük 4 darab (melyből az első mindig a Fotók doboz), de a nyílra kattintva további 8 alkalmazást láthatunk.

Néhány példa:

Úgy gondoljuk, a fentiekből bátran meríthettek ötleteket, hogy javítsatok rajongói oldalatok vizuális élményén, továbbra is szem előtt tartva, hogy az oldal mindig, minden körülmények között megfelelő összhangban maradjon a márkátokkal. Ha hasznosnak találtátok a fenti tanácsokat, nyugodtan osszátok meg a cikket, hátha máson is segíthettek vele, ha pedig további ötleteitek vannak a rajongói oldalak megjelenítésének jobbá tételére, ne habozzatok kommentben megfogalmazni ezeket!