Hogy töltsük meg a Facebook oldalunkat érdekes tartalommal? (2/2)

Közzétéve: 2012. augusztus 03.

Harmadik részéhez érkezett Ákos cikksorozata, melyet eddig is nagyon sokan olvastatok. Reméljük, a mostani rész még jobb ötletekkel segít majd Nektek a közösségi kommunikációban, mi szokásunkhoz híven változtatás nélkül közöljük írását:

Az előző bejegyzésben azt vettük sorra, hogyan töltsük meg Facebook oldalunkat a rajongók számára érdekes tartalommal, amivel a figyelmüket magunkra, illetve a termékünkre irányíthatjuk. Folytassuk az áttekintést azokkal a bejegyzésekkel, amelyek nekünk, közvetlenül az üzletünknek teremtenek értéket!

Ugye emlékeztek még a stratégiánkra? A Facebook nem kereskedelmi platform!

Adj szórakoztató anyagot a követőidnek ==> ők cserébe forgalmat generálnak neked ==> ezzel nagyobb ismertséget érhetsz el, és jó esetben feljebb mászol a google találati listáján ==> így a tényleges vásárlóid sokkal egyszerűbben érik el a vállalkozásod.

Jó hosszú ez így leírva, de ez a lényeg; ez egy minden partnernek (a követőidnek és az üzletednek is) előnyös együttműködés. Ez a stratégia persze csak az enyémhez hasonló, kis forgalmú, még nem ismert és elfogadott termék kereskedésekor működhet! Akinek több százezer rajongója van, és imázst épít, az nyilván csak a vállát rántja meg a cikkeim olvasásakor… 😉

Nekem a legjobban működő módszer a forgalom generálásához a saját blog írása. A számomra értékes facebook bejegyzések tehát innen származnak; ennél nagyobb becsű csak a webshopot érintő bejegyzés lehet, hiszen ennek a kettőnek van tényleges üzleti haszna!

Az értékes blog linkek bejegyzésére megvan a praktikám. Én mindig képeket használok, sosem linket teszek fel. Amikor kész vagyok a cikk megírásával, az adott képet a facebook oldal speciális albumába töltöm fel, és ez persze azonnal ki is posztolódik az oldalra. A megjegyzésbe közvetlenül beírom a blogposzt linkjét (beszédes linket használok), és alája egy rövid figyelemfelkeltő szöveg megy, valahogy így:

Kattints az ugráshoz!

Hogy ennek mi értelme? Azért kép, mert az nagyobb méretben jelenik meg a követő timeline-ján, mint a linkhez csatolt előnézeti kép. A link azért van a szöveg elején, mert a Facebook minden eszközön (pl. mobil, saját timeline, rajongó timeline-ja) másképp tördeli a szöveget, és rendszeresen lemaradt a link a látható területről. Én pedig azt szeretném, hogy a követő kattintson rá, és menjen át a blogba a részletekért.

A másik hallatlan előny a blog motorjának a hiányosságát küszöböli ki. Meggyőződésem, hogy a wordpress a legjobb választás blog esetén, de vizuális keresésre egyszerűen alkalmatlan, mert csak a nálam jobb felső sarokban lévő keresőmezőt lehet az archív dolgok kutatására használni – minden más (kategóriák, tag-ek pl.) nagyon nehézkes. Ha a bejegyzéseimet képként, külön könyvtárban rakom fel, az a Facebook-on egyből végiglapozható lesz (amikor a képet nézi a felhasználó, akkor a bal/jobb gombbal válthat – és már barangol is a korábbi bejegyzések között!), sőt ezt még én meg is fejeltem, mert a blogot összekötöttem a Facebook képgalériával! Nézd csak meg a főoldalam, a jobb oldalon ott a link a galériához!

Próbáld ki, kattints az „eBike bemutatóterem” gombra az oldalon! 🙂

A webshopos linkekkel még körültekintőbb vagyok, hiszen ez hozhat igazi vásárlókat. Ezeket már megfelelően időzítem is (erről fog majd utolsó bejegyzésem szólni), hogy a lehető legtöbb érdeklődőt el tudjam érni, és a szövegezésre is ügyelek. Itt egy példa:

Kattints a képre, hogy meg tudd nézni a teljes szöveget!

Itt persze nem kell sajnálni a „promótálást”! Ilyen direkt vásárlásra ösztönző linket nem szoktam feltenni, de ha mégis, akkor az új facebook timeline hirdetési lehetőséggel (promote post) kiemeltetem. Nekem ez nagyon bejött, pár ezer Ft-ért a rajongó tábor 6-szorosának mutatta meg pl. ezt a bejegyzést! És egy halk megjegyzés, ami triviális, de nyilván nem gondol rá az ember… A „vásárolj” típusú bejegyzésbe sose rakd bele az egész akciót! Akkor az emberek végigfutnak rajta, és már mennek is a következő poszthoz. A Facebook bejegyzés csak a figyelem felkeltésére szolgál, a fontos részleteket (sajnos Magyarországon ez elsősorban az ár), csak a webboltodban mutasd meg!

És még egy trükk, amivel a rajongóknak szóló szórakoztató linkeket a céged szempontjából értékteremtővé változtathatod. A csodafegyverem sajnos csak WordPress alatt működik, és úgy hívják, hogy Pretty Link Pro. Nézzük a példát:

Kattints ide a poszthoz!

Kattints rá a kapcsolódó linkre, és nézd meg milyen oldal jön fel! Azt hiszem az előnyöket nem kell taglalnom: az eredeti link helyett a saját domain neveden futó rövidített linket jelentetsz meg! És ha ez még nem elég, a megnyitott weboldal kap egy testreszabható fejlécet, amin a Te céges adataid szerepelnek! És mondok még két jó dolgot: az összes kattintást követheted a wp felületeden (mint a Google Analytics fióknál), és a linkek létrehozása is pofonegyszerű; a böngésződ kedvencei közé kell egy speciális linket elhelyezned, és bármely weboldalon vagy, csak erre a kedvencre kell ráböknöd, és már a vágólapodon is van a rövid link!

Zárásul még két gondolat. Ne keseredj el, ha a kereskedelmi jellegű bejegyzéseidre nem kapsz visszajelzést a Facebook-on; nincs lájk, megosztás vagy éppen lelkes komment… Hiszen mennyivel egyszerűbb bökni egy lájkot, ha kicsit játszanak veled,  valami aranyosat vagy épp meghökkentőt mutatnak… A munkád igazi eredménye a weblapod  forgalma! Aztán, hogy ezt majd mennyire tudod aprópénzre váltani, az már csak és egyedül a termékeden és a weblapon lévő marketing eszközeiden múlik. De a Facebook megtette a dolgát…

És az utolsó: légy hálás a Facebook közösségednek! Sose tekints rájuk úgy, mint egy forgalomnövelő masszára. Itt kölcsönösen előnyös, egyenrangú együttműködésről van szó! Ezt sose felejtsd el!