Tippek az elkötelezettség növelésére – avagy újabb tanulmány a piacon!

Közzétéve: 2012. június 05.

Amikor a Facebook kutatói és elemzői 200 világszerte ismert brand posztjait vizsgálták egy két hetes időszakban, felszínre kerültek bizonyos minták és trendek. A kutatás eredményeképpen a közönség elé tártak egy olyan tanulmányt, melyben általános stratégiát mutatnak be, amit szinte minden márkának érdemes kipróbálnia, ha növelni szeretnék az oldaluk iránti elköteleződést.

Kivonatolva a következő megállapításokat tették:

  • Azok a bejegyzések, melyek 80 vagy annál kevesebb karakterből állnak, akár 27%-kal magasabb elkötelezettségi rátát produkálnak, mint hosszabb társaik.
  • A közzétett posztoknak mindössze 19%-a volt rövidebb, mint 80 karakter.
  • Azok az oldalak, melyek munkaidőn kívül vittek fel (vagy ütemeztek) bejegyzéseket, átlagosan 20%-al több visszajelzést kaptak, mint azok az oldalak, akik csak munkaidőben posztoltak.
  • A bejegyzések 60%-a délelőtt 10 és délután 4 óra között született.
  • Függetlenül a termék jellegétől és a márka célcsoportjától, az interakciók aránya a csütörtöki és pénteki napokon rendre 18%-kal volt magasabb.
  • A posztok teljesítménye hétfőtől szerdáig 3,5%, szombaton pedig 18%-ot esett az átlagoshoz képest.
  • A felhasználókból jellemzően több interakciót váltanak ki az „esemény” és „nyeremény” szavak, mint a „verseny” vagy a „promóció”.
  • A kérdőjellel végződő bejegyzések 15%-kal magasabb elkötelezettséget váltanak ki, mint a kijelentő vagy felkiáltó módúak.
  • Szintén jobb eredmény érhető el a „miért” kérdőszó helyett a „hol”, „mikor”, „melyik” kérdőszavakkal illetve az eldöntendő kérdésekkel.

Egy másik meglepő megállapítás szerint azok a bejegyzések, melyekben teljes hosszában szerepel a belinkelt url, jobban teljesítettek rövidített linkes társaiknál. Ez valószínűleg annak köszönhető, hogy míg a teljes linkben látszik a domain-en kívül a tartalmat fedő néhány kulcsszó is, addig a rövidített url-ek egymástól megkülönböztethetetlenek, így ez inkább valamiféle bizalmi kérdés a felhasználóknál – magyarul jobban szeretik már az url-ből látni, hová kattintanak, hiába feltételezik a szövegkörnyezetből, hogy a rövidített verzió is a márka egy aloldalára fog mutatni. Az egyik elemző ötlete egy márkaspecifikus url rövidítő program volt, mely úgy vágná le a karaktereket a megadott linkből, hogy a domaint illetve néhány jellemzőt valamilyen módon megőrizne.

Az, hogy az elkötelezettségi ráták mely napokon érték el legmagasabb pontjukat, iparáganként változó volt. A divathoz kapcsolódó brandek legjobb napja a csütörtök volt, a pénzügyi cégeké a szerda és a csütörtök, az étel-ital márkák pedig kedden, szerdán és szombaton teljesítettek a legjobban. Természetesen az eredmények tanulmányonként és vizsgált brandenként változhatnak, így az előző mondat megállapításai sem tekinthetőek kőbe vésett infóknak.

A like és kommentszámok növelésére egészen egyszerű tippet ad a tanulmány: kérjük meg rajongóinkat, hogy generáljanak ilyesfajta interakciót. A felhasználók szeretnek utasításokat követni, minél egyszerűbb, annál jobb!

A mi tapasztalatunk is sokban egyezik a fenti megállapításokkal, különös tekintettel a munkaidőn túli posztolásokra. Fontos, hogy ne akkor vigyünk fel bejegyzéseket, amikor valószínűsíthetően a felhasználók legtöbbje dolgozik, vagy tanul, hanem próbáljunk meg akkor kommunikálni rajongóinkkal, amikor a gép előtt ülhetnek.

Kíváncsiak vagyunk a Ti tapasztalataitokra is, megosztjátok velünk? 🙂