Fizetős Facebook?

Közzétéve: 2012. május 23.

Pár nappal ezelőtt szellőztették meg a hírt külföldi szakmai oldalak, ma pedig meg is jelent nálunk a Promote funkció, melynek segítségével egy kisebb összegért cserébe a Facebook felajánlja, hogy a bejegyzésünk jóval több olvasó számára lesz látható, mint normál esetben. Ha már megjelent, gyorsan ki is próbáltuk!

A Facebook állítása szerint a Promoted Posts szolgáltatással bejegyzéseinket jóval több rajongónk fogja látni, mintha csak simán feltöltenénk az oldalunkra. Sőt, ha valaki like-olta a bejegyzésünket, vagy hozzászólt ahhoz, az ő ismerősei is nagyobb százalékban láthatják majd a posztunkat, egészen 3 napon át, ráadásul nem jobbra, a Ticker-ben, hanem középen, a hírfolyamban. Tehát egy bizonyos összegért cserébe, a Facebook gondoskodik róla, hogy akik rajongóink, azok valóban lássák, amit írunk. 🙂

Hogyan használhatjuk?

Amikor felvisszük a bejegyzésünket, megjelenik alul egy Promote gomb:

Két opcióból választhatunk: 4, vagy 8 euroért hirdethetünk, ez utóbbi esetben már egy becsült elérést is kapunk az összeg mellé. Összehasonlítva a számot az Insights mutatóival, valóban, kb. 3-4-szeres növekedést várhatunk ezért a nagyjából 2500 Forintért.

Ha kiválasztottuk a nekünk tetsző opciót, már csak meg kell erősíteni a vásárlást:

Itt láthatjuk, hogy a hirdetési összeget a meglévő hirdetési fiókunk alapján számoljuk majd el, tehát várhatóan a Promote funkció eléréséhez szükségünk lesz egy regisztrált hirdetési fiókra is. A Save-re kattintva elvileg elindul a támogatott bejegyzésünk, ezt az adott poszt alatti link is jelzi majd:

Nagyon profi módon itt azonnal követni tudnánk, hogyan teljesít a hirdetésünk, és a jóváhagyás után azonnal részletes adatokat láthatunk a teljesítményről:

 

További újdonságként láthatjuk azt is az oldal alján, hogy rajongóink hány százaléka látta bejegyzésünket, illetve ebből hány százalékuk látta a hirdetésnek köszönhetően:

Utánaolvasva a szolgáltatásnak, pár hasznos információt megtudhattunk még:

  • Nem csak az aktuális, hanem bármely, 3 napon belük kitett bejegyzést hirdethetünk a Promoted Posts szolgáltatással
  • Az így hirdetett bejegyzéseink „Sponsored” címkével lesznek ellátva a hírfolyamban
  • Bármilyen típusú bejegyzést hirdethetünk így: képeket, videókat, kérdéseket, állapotbejegyzéseket
  • A bejegyzést ugyanúgy targetálhatjuk, mintha normál posztként vinném fel, ország és város, illetve nyelv szerint szűkítve a lehetséges olvasókat:

  • A hirdetett bejegyzések ugyanúgy egy ellenőrzésen esnek át, mielőtt a hirdetés elindulna, de ez várhatóan jóval rövidebb ideig tart majd, mint egy normál hirdetés feladása
  • Jelenleg nincs lehetőség a hirdetett bejegyzés futamidejének módosítására, mindegyik poszt 3 napig fut támogatással

Akkor mostantól fizetős lesz a Facebook?

Nyilvánvalóan nem. De tény, hogy ezzel az új hirdetési lehetőséggel a Facebook ügyesen kihasználja az oldal adminisztrátorok kiszolgáltatott helyzetét, hiszen egy évek óta működő rajongói oldal a követőinek jelentős részénél sajnos már nem látható  a hírfolyamban. Egy épp aktuális akció, fontos bejelentés kihirdetésénél ez az új lehetőség komoly előnyt jelenthet minden oldaltulajdonosnak, mert potenciálisan sokkal több olyan embert érhet el, akik egyszer már kinyilvánították érdeklődésüket cégünk, szolgáltatásunk, vagy termékeink iránt, a Tetszik gomb megnyomásával.

Tisztességes húzás a Facebook részéről, hogy a könnyebben-nehezebben megszerzett rajongók újbóli eléréséért pénzt kér? Ezen sokat fogunk vitatkozni a jövőben is, de addig is használjátok a funkciót, mert nem olyan drága és hasznos! És ne feledjétek megnyomni kicsit lejjebb a megosztás gombot, hisz az teljesen ingyenes és így mások is tudomást szerezhetnek az újdonságról! 🙂