Megjelentek a népszerű hírek (trending articles) a Facebookon
A napokban nálunk is megjelentek a Facebook a hírfolyamában a népszerű hírek (trending articles). Sok más újítás mellett ez is kísértetiesen hasonlít a Google Plus megoldására…
Mitől lesz egy hír népszerű?
Különböző social reader szolgáltatásokból szemlézve jelenik majd meg a hírfolyamunkban egy kép, cím és a hír első 100 karaktere, alatta pedig az ismerősünk neve, aki olvasta a hírt.
Az újítás célja a Facebook szóvivője szerint a social readerek népszerűsítése azáltal, hogy a barátaink által legnépszerűbbnek talált információkat a Trending Articles válogatásban látjuk majd. Ezek a hírek azonban nem egyeznek meg a Facebookon leggyakrabban megosztott bejegyzésekkel!
Ez egyrészt hátrányosan érintheti majd azokat a cégeket, akik nem tudnak ilyen fejlesztést bevállalni, másrészt a Facebook célja ezzel az újítással is többek között az, hogy a cégek népszerűsítsék saját bejegyzéseiket a közösségi oldalon, az olvasók pedig itt tudják elolvasni a számukra érdekes és fontos híreket, anélkül hogy elhagynák az Facebookot.
Hasznosnak találjátok az újítást, vagy inkább egy újabb zavaró tényezőnek a hírfolyamban?