Tippek ütős Facebook borítókép készítéshez

Közzétéve: 2012. március 30.

Ahogy azt a napokban már bemutattuk és példákon keresztül szemléltettük, nem mindegy hogy mi szerepel a Facebook rajongói oldal borítóképén a Timeline dizájnra való áttérés után. A Facebook erre vonatkozó előírásainak betartása mellett fontos hogy tényleg jól tudjuk kihasználni a viszonylag nagy felületet. Ehhez ezúttal egy könnyed kis írást hozunk nektek a mpdailyfix.com oldaláról.

A közösségi médiában egyre nagyobb hangsúlyt kap a vizualitás, gondoljunk csak a Pinterestre vagy az Instagramra. 2012. március 30-tól (?) pedig a Facebook is a látvánnyal operál majd, hiszen visszavonhatatlanul bevezeti minden rajongói oldalon a Timeline-t, ami sok dizájnbeli változással jár.
Ennek az újításnak köszönhetően a vállalkozások nagyobb felületen kapnak lehetőséget megmutatni magukat a borítókép segítségével, és túl kell lépniük a szokványos promóciók és kedvezmények kommunikálásán mind kreativitás, mind dizájn szempontjából.
Ha még nem álltál át Timeline-ra, itt van néhány ötlet, hogy hogyan hozd ki borítóképedből a legtöbbet!

Tiszta lap

Gondolj a borítóképedre úgy, mint a weboldalad dizájnjára. Az első benyomás nagyon fontos, hiszen látogatóid ezzel találkoznak először, sokszor ez alapján alakul ki a véleményük a brandről. A borítókép koncepciója igazi kihívás: egyszerre kell egyedinek, hívogatónak és szerethetőnek lennie 851×315 pixel méretben.

Azok a cégek, akik csak szimplán egy szöveget és egy képet használnak fel, elveszítik a lehetőséget arra, hogy erősítsék rajongóik elköteleződését. Kerüljük el a stock fotókat is, ha egy mód van rá. Tartalmi szempontból pedig tilos a promóciók, elérhetőségek és akcióra való felhívások kommunikálása.
Próbáld tiszta fejjel átgondolni, mit is szeretnél közösségi jelenlétedtől. Igyekezz megtudni, hogy felhasználóid miről beszélgetnek, és építsd bele a terveidbe. Talán most van itt az idő arra is, hogy stratégiát válts.

Használj ismerős elemeket

Semmiképp ne dobd el azt, ami eddig is bevált. Építsd tovább a bizalmat és az elkötelezettséget azzal, hogy a rajongóid által már jól ismert elemeket használod a borítóképben – ezzel teheted számukra könnyen emészthetővé, mégis jól megjegyezhetővé ezt a felületet. Mi az, ami tehát nem maradhat ki? A márka színei, csak a márkára jellemző grafikai megoldások, szlogen.

Maradj közösségi

Ahogyan az oldalad tartalma és az azon folyó beszélgetések, témák folyton változnak, úgy kell változnia a borítóképednek is. A közösségi médiában éppen ez a jó, itt nem csak egy dobásunk van, sőt, a megújulás szinte kötelező.

Hogyan „tartsd frissen” a borítót?

  • építs bele infografikát
  • használj olyan szezonális elemeket, amik pozitív asszociációt generálnak
  • kommunikálj olyan képekkel, melyek a márkád által elérhető életstílust tükrözik

A közösségi média közege folyamatos tartalmi fejlődést követel! Maradj mindig hiteles és hű a márkához, de közben újulj is meg, mert ezzel teheted rajongóidat még elkötelezettebbé – feltéve, ha megtalálod az egészséges egyensúlyt a jól bevált, és a kipróbálandó között!

Tetszett a cikk? Ha hasznosnak találtad, ne felejts el a megosztás gombra kattintani, hátha barátaid között is sokan hasznát veszik!