Hogyan hozd ki a maximumot bejegyzéseidből a Timeline oldalakon?

Közzétéve: 2012. március 04.

Ezúttal a HyperArts Blogról hozzuk nektek Analisa írását, ami egy kicsit optimistábban tekint a céges Timeline által nyújtott új funkciókra. Ezeknek használatát és kihasználási lehetőségét hivatott bemutatni az alábbi cikk, melyet eredeti nyelven itt olvashattok

„Az új oldalak jobban segítenek kifejezni a cégek és szervezetek mondanivalóját az olyan eszközökkel, mint a borítókép, vagy a cég idővonala.” (Facebook Pages)

Egy egészen új világ: az Idővonal

A Timeline bevezetésével egyidőben a rajongói oldalak adminisztrátorai is idegen terepen találhatták magukat. Az új admin kezelése felvetett néhány kérdést:

  • Hogyan tudjuk hasznosítani az új felületeket?
  • Mi fog történni a korábbi tabokkal?
  • Hogyan tudok olyan felületet létrehozni, ahol megkérhetem a látogatókat a lájkolásra?

És a listának természetesen nincs vége. Ezért készítette el a Hyperarts ezt a nagyszerű kisokost, mely kötelező olvasmány minden angolul tudó adminisztrátor számára! (De ne csüggedjenek a többiek se, már készítjük a magyar változatot…)

A Timeline új elemei – nagyobb rajongói elkötelezettség

Bár az új elemek természetesen fontosak, és jelenleg leginkább ezek állnak a téma középpontjában, nagyon fontos elgondolkodni azon is, hogy ezek mennyiben befolyásolják rajongóinkat, illetve mennyiben jelent több vagy más jellegű munkát számunkra ezen a területen.

A Facebook kezdettől fogva igyekezett olyan eszközökkel szolgálni az adminisztrátoroknak, amikkel közvetlenebbül kommunikálhatnak a rajongókkal.

Ugyanakkor az idővonal bevezetésével eltűnt az a felület, ahol igazán közvetlenül kérhették meg a rajongókat valamilyen akcióra, ez pedig nem más mint a landing page.

Ennek az eltűnése mindenképp fokozottabb figyelmet igényel a Timeline-os megjelenést kidolgozásakor, hiszen a rajongók ezzel a Timeline felülettel fognak először találkozni, mikor az oldalra érkeznek – nyilvánvaló hát, hogy ennek nagyon jól kell mutatnia.

Az új felület azonban cserébe egy nagyon érdekes eszközt adott az adminok kezébe: mostantól térben és időben is ki tudnak emelni egy-egy bejegyzést, mégpedig a Pin to top funkció segítségével. Az, hogy mindemellett visszamenőleg is posztolhatunk (akár több száz évvel korábbra is), vélhetőleg az egyik legfontosabb újítás, amit az idővonal nyújtani tud.

Az üzenőfal így tulajdonképpen egy platform lett arra, hogy a rajongóink jobban megismerhessék történetünket, felfedezhessenek érdekességeket, és igazán elkötelezetté válhassanak az irányunkba. De mielőtt ebbe mélyebben belemennénk, lássuk, hogyan működik az üzenőfal.

Ahogyan korábban működött 

A régi falon mind az adminok, mind a rajongók tudtak bejegyzéseket közzétenni, melyek egy sima időrendi sorrendben jelentek meg egymás alatt. Az adminok tudtak ugyan moderálni tartalmakat, de valahányszor új bejegyzés született, egyetlen helyre kerülhetett csak: az oldal legtetejére. Bárki, aki az oldalra tévedt, szorgosan scrollozhatott lefelé, ha korábbi tartalmakra volt kíváncsi, míg el nem ért a „régebbi bejegyzések” gombig, melyet újfent szorgalmasan nyomogathatott, ha sokkal korábbra szeretett volna visszamenni. És minden bejegyzés szépen egymás feje tetejére érkezett, így ha például a tavalyi évből szerettünk volna kikutatni valamit, akkor fel kellett készülnünk egy hosszú, hosszú keresésre. Biztosan mindenki bosszankodott már a „More Posts” linkre érkezve, hogy még mindig görgetnie kell…

Miért jobb a Timeline, ha elkötelezett rajongókat szeretnénk?

Az Idővonal bevezetésével mi magunk szabhatjuk meg, hogy egy-egy bejegyzés hova kerüljön időrendben, mint ahogy a neve is mutatja, egy idővonallal gazdagodott az üzenőfalunk. Ennek mentén ugrálnak a posztok jobb és baloldalt, mintha egy történelemkönyvben lennénk.

A végtelen scrollozás függőséghez vezet

Az új megjelenés két böngészési módszert ötvöz, ezzel létrehozva egy igazán használható és élvezhető platformot. Egyfelől görgethetünk lefelé a korábbi posztokért, másfelől megszabadulunk az állandó tekergetéstől, hiszen most már a jobb felső sarokban található időcsúszka segítségével hónapokat, sőt akár éveket ugrálhatunk az időben – és ezzel együtt az adott időszakban létrehozott posztok között.

Hogyan tudják az adminok hasznosítani ezt a funkciót?

Arról már beszéltünk, hogy keresési, böngészési szempontból miért jó az új dizájn. De hogyan profitálhatnak ebből az adminisztrátorok? Mert ugyebár abban mindannyian egyetértünk, hogy egy felhasználóbarát dizájn önmagában kevés, továbbra is rendkívül fontos, hogy értékes és releváns tartalommal is biztosítsuk, hogy a felhasználókat az oldalon tartsuk. Ha az egyedi tartalmaidat ügyesen építed bele a Timeline varázslatos megjelenésével, egy olyan oldalt tudsz üzemeltetni, ami nem csak odavonzza magához, de magánál is tartja látogatóit.

Használd a kiemelést, a visszadátumozást és a mérföldköveket!

Ez az a három funkció, amit a bátor, elsőként Timeline-ra váltó vállalkozások oldalán a leginkább hatásosnak bizonyult!

A kiemelés (csillag ikon a poszt jobb felső sarkában) széthúzza a posztot az oldal teljes szélességére, gyakorlatilag kétszer olyan szélessé teszi azokat, mint a „sima” bejegyzéseket. Kimondottan fotók és videók hangsúlyozására érdemes használni, hiszen ekkora szélességben szinte kizárt, hogy ne keltsék fel mindenki figyelmét!

A mérföldkövek olyan bejegyzések,melyek egy-egy eseményt, történelmi pillanatot tudnak kiemelni a többi közül. Alapértelmezett megjelenésük megegyezik a kiemelt bejegyzésekével.

A visszadátumozás lényegében arra szolgál, ha egy-egy korábbi bejegyzésből szeretnénk mérföldkövet gyártani – ami sokkal többet jelenthet, mint csupán egy szöveg és egy kép egyvelege.

Hogyan hozzuk létre a mérföldköveket?

  1. A publikáló sáv segítségével.
  2. Határozz meg egy időpontot a múltban, és válassz hozzá egy képet. A mérföldkövekhez mindig kell hogy tartozzon egy fotó, de a szöveg és a helyszín megadása opcionális.
  3. Nyomj a mentésre. Mostantól a rajongóid látni fogják ezt a bejegyzést, ha az időcsúszka segítségével a múltbeli posztjaid között keresgélnek.
Visszadátumozott bejegyzések

Ha szeretnénk, hogy a mérföldkő egyéb elemeket is tartalmazzon (például egy url-t vagy egy videót), érdemes létrehozni egy új bejegyzést, majd azt visszadátumozni arra az időpontra, amikor szeretnénk, hogy Idővonalunkon szerepeljen.

Példa a már létrehozott mérföldkövekre

Nagyon sok külföldi példa mellett egyre több magyar oldalon is látahtjuk, hogyan lehet a mérföldköveket egy jól felépített struktúrában ügyesen használni Nem kell, hogy száz éves márkád legyen! Egyszerűen csak próbálj kreatív lenni! Az alábbi képre kattintva Sellye város rajongói oldalát látjátok, egészen kivételesen szépen elkészítve a Timeline design-t:

Reméljük, tudtunk néhány ötlettel szolgálni, hogy milyen múltbeli bejegyzésekkel tedd színesebbé Idővonaladat! Kommentbe jöhetnek az eddigi tapasztalatok és a jövőbeni tervek! 🙂 Ha tetszett a cikk, ne felejtsétek el megosztani és like-olni, hogy ismerőseitek is elolvashassák!