9 tipp, hogyan integrálhatod weboldaladba a közösségi médiát

Közzétéve: 2012. február 24.

Szeretnéd növelni a közösségi oldalaid hatásfokát a honlapodon is? Normális esetben a kettőnek zökkenőmentesen kéne kooperálnia márkád népszerűségének növelése érdekében. Ha a Te céged is olyan mint a statisztikák szerint a legtöbb, akkor valószínűleg sokszor észre sem veszed a kínálkozó lehetőségeket, melyek eladásaidat növelnék.
Ebben a cikkben egy gyorstalpalóra invitálunk téged, mely során megtanulhatod, hogyan tudod a végsőkig kihasználni a közösségi média eszközét az üzleti sikerért.

1. Építs be közösségi média gombokat!

Nem nagy ördöngösség, de azért nem mindenkinek jut eszébe magától. A tapasztalatok szerint a legjobb, ha a Facebookra mutató gombot valahol az oldal tetején helyezzük el, de mindig ügyeljünk arra, hogy a felhasználó könnyedén tudjon mozogni a weboldal és a rajongói oldal között – mindkét platformon helyezzük el jól látható helyen a másikra mutató gombot.

Ahhoz, hogy a rajongóid el is jussanak a Facebook oldalra, de ugyanakkor ne is navigáljanak el a weboldaladról, a gombokat úgy kell befűznöd a site-ra, hogy kattintásra új lapon nyissák meg a tartalmat.
Fontos, hogy nem kötelező összefűzni a közösségi médiás csatornáidat sem. Ha inkább Twitter párti vagy, Facebook oldaladat pedig hanyagolod, akkor a kettőt függetlenítsd egymástól. Semmi esetre se küldd a felhasználóidat olyan platformra, ahol egyébként nem vagy aktív, mert ez könnyen több kárt okozhat, mint amennyi hasznot hoz.

Hogy hogyan prezentálod a weboldalon a közösségi médiás elérhetőséget, arra több mód is van, melyek közül bármelyik megfelelő lehet neked. El kell döntened, hogy a dizájnt helyezed előtérbe (jól látható, nagyméretű gombokkal), vagy a felhasználói viselkedést próbálod lemodellezni (a megszokott helyen, az oldal alján elhelyezett kis ikonokkal). Íme egy-egy példa:

2. Csak olyan helyen integrálj közösségi elemeket, ahova van értelme!

Ha azért alkalmazod őket, hogy a célcsoportod figyelmét felhívd az eseményeidre, esetlegesen heti, kétheti rendszerességgel tudsz újat mutatni nekik a weboldaladon, akkor nagyon is érdemes őket Twitterről vagy Facebookról arrafelé terelgetni. Mind a közösségi csatornán, mind a website-on nagyon fontos a folyamatos jelenlét, ha egyikről a másikra irányítod a felhasználókat. Ha bármelyik is inaktív, inkább ne utalj rá!

Íme példák arra, hogyan integrálhatod a weboldalba a közösségi történéseket:

A fenti két példa is jól mutatja, hogy bár a két vállalkozás célja, jelenléte és működése a Facebookon merőben eltér, mindkettő megtalálta a módját, hogyan építse be weboldalába a közösségi interakciókat.

3. Légy naprakész!

A közösségi média rohamosan fejlődik és változik. Ha egy évvel ezelőtt megtetted a szükséges lépéseket, és elhelyezted a nélkülözhetetlen gombokat az oldaladon, könnyen lehet, hogy azok már rég a dinoszauruszokkal haverkodnak. A Facebook már rég nem a lájkok számától ég, a csoportoldalak gyakorlatilag kihaltak, miközben a Google+ és a LinkedIn egyre feljebb tör. Időnként végezz kutatásokat és mérd fel, hogy a weboldaladnak melyik közösségi csatorna felel meg a legjobban, és hogy az éppen hol tart. Mindig kövesd a trendet, mert ha lemaradsz, kimaradsz!

Ahhoz, hogy hiteles tudj maradni, egyszerűen naprakésznek kell lenned. Ez persze nem azt jelenti, hogy gondolkodás nélkül rá kell startolnod minden újításra. Fontos, hogy mielőtt új dolgokat próbálnál ki élesben, mindig mérd fel a terepet!

4. Integrálj megosztó gombokat!

Ha például webáruházat üzemeltetsz, érdemes észben tartani, hogy minden egyes termékoldal potenciális felület arra, hogy rávedd a felhasználóidat az ige terjesztésére. A megosztás gombokkal elérheted, hogy a vásárlóid ajánlják a termékeidet saját közösségi profilukon keresztül. Nagyon egyszerűen, így:


Ha nem kereskedsz semmivel, viszont az oldalad blog-jellegű, tele van cikkel és friss, hasznos írásokkal, rajongóid számára tedd a lehető legegyszerűbbé, hogy alkalomadtán tovább ajánlják a posztjaidat, így:

5. Használj analitikát!

Fontos, hogy követni is tudd, hogy az oldalon elhelyezett közösségi média kompetens gombokra valójában hány látogatód kattint. A legkönnyebb módszer, amit alkalmazhatsz, ha a Google Analitycs „event tracking”-jét használod. Ha nem vagy jártas benne, a Google egy könnyen értelmezhető útmutatóval segíti lépéseidet.

Ha az analitikát vizsgálva arra jutsz, hogy túlságosan kevesen kattintanak a kívánt gombra, elképzelhető, hogy a gomb egész egyszerűen rossz helyen van.

6. Figyelj az előírások és feltételek betartására!

Ez gyakorlatilag kéz a kézben jár a naprakészséggel, mégis ijesztően sok olyan márkával találkozhatunk, akik a közösségi média funkcióit nem megfelelően, sőt, szabályellenesen használják ki. Nem használhatod például a Google +-t játékra való jelentkezéshez, illetve nem képviselheted márkádat felhasználói profilként a Facebookon, de természetesen a már sokat emlegetett promóciók szabályai is ide tartoznak. A szabálytalan promóciók felismeréséről itt írtunk korábban.
Ha véletlenül úgy alakult, hogy a múltban te is követtél el szabálytalanságokat, ügyelj arra, hogy az erre utaló nyomokat tüntesd el, és soha ne irányíts felhasználókat az ilyen tartalmakhoz. Az, hogy hogyan használod a közösségi médiás csatornákat, tükröződni fog a weboldaladon is, és akár a márka megítélését is befolyásolhatja.

7. Ne ess túlzásokba!

Természetesen szeretnéd, ha minden egyes tartalmadat tovább osztanák az olvasók, erre mégsem megoldás, ha az egész weboldalad másból sem áll, csak megosztó és ajánló gombokból. Mielőtt befűzöl egy ilyen gombot egy bizonyos tartalom alá, kérdezd meg magadtól: „Ez az információ biztosan az, amit a felhasználóim érdemesnek tartanak majd a megosztásra?”

Mikre is gondolunk? Például arra, hogy nem feltétlenül szükséges megosztási lehetőséget adni a felhasználónak a „rólunk” vagy az „impresszum” oldalakon, illetve elfogadható az is, ha az „elérhetőség” aloldalról is elhagyjuk ezt a gombot.

8. Maradj jól értesült!

Ne hagyd magad összezavarni. A platformok újításai és alkalmazásai között nagyon könnyű eltévedni és félreérteni bármit, ezért tartsd észben a következőket:

  • Az, hogy betettél az oldalra egy Like gombot, nem azt jelenti, hogy a felhasználó a gomb megnyomásával máris a rajongóddá vált. Csupán a rajongói oldaladra irányítottad, ahol lehetőséget kap arra, hogy ott lájkolja az oldalt. Továbbá, ha valaki az oldaladon bárhol a tetszik gombra kattint (például egy termék vagy egy cikk alatt), attól szintén nem válik a rajongóddá, mindössze azt az egyetlen egy speciális aloldalt kedveli.
  • Ugyanez vonatkozik a +1 gombokra is!

9. Ne csak az Analytics-re hagyatkozz!

Rengeteg olyan szoftver érhető el a piacon, mellyel online kampányaid teljesítményét és eredményességét mérni tudod. Bátran próbálj ki mást is, hiszen nagyon sok ingyenes szolgáltatás is van erre a célra.

Röviden-hosszan ennyi. Most már a kezedben van a tutorial, mellyel te is hatékonyabban tudod harmóniába hozni üzleti weboldaladat és annak közösségi megjelenését.
Ha esetleg neked is vannak olyan tippjeid, melyeknek alkalmazását (vagy épp elkerülését) mindenáron javasolnád másoknak, kommentben várjuk ezeket! Ha tetszett a cikk, ne felejtsd el használni a mi integrált közösségi gombjainkat, nyomj egy Tetszik-et vagy Megosztás-t, hogy ismerőseid is elolvashassák!