Landing fül: az egyszerűtől a bonyolultig

Közzétéve: 2011. november 17.

Az előző cikkben leírtuk, milyen fontos egy jó profilkép és mennyire hasznos egy landing oldal. De hogyan lehet bárkinek üdvözlő füle? Erre van egyszerű és van nagyon bonyolult megoldás is, kezdjük az elejéről.

Először is lássuk, mi kell hozzá, hogy ilyen oldalt tudjunk csinálni? Szükség van némi grafikai tudásra, egy grafikai szoftver minimális ismeretére, némi szépérzékre, alap html ismeretre és pár óra szabadidőre. Ezeknek hiányában pedig egy kevés pénzre, amiből ki tudjuk fizetni azt a céget, aki elkészíti nekünk. Ne ijedjünk meg az utóbbi opciótól, egy profilkép és landing fül egy újsághirdetés árából elkészül!

Néhány megfontolandó tanács a tervezéshez

  • Ne zsúfoljuk tele az üdvözlő oldalt sok szöveggel! Senki nem szereti a hosszú esszéket, legyen az oldalon 2-4 mondat, de azok hatásosak!
  • Bármennyire is meglepően hangzik, kérjük meg az oldalra érkezőket, hogy legyenek a rajongóink, kattintsanak a Tetszik-re! Sokkal nagyobb lesz a kattintási arány, mintha ezt lehagynánk.
  • Találjuk ki, miért is legyen az odaérkező vendég a rajongónk? Ha csak annyit írunk, hogy „legyél a rajongónk”,  jogos a visszakérdezés: ugyan miért? Írjuk le, hogy azért legyen a rajongónk, mert itt friss híreket, akciókat, kedvezményeket, stb. talál majd…
  • Ha van rá lehetőség, adjunk valamit cserébe a like-ért! Használjunk kinyomtatható kupont, apró kedvezményt, amit a Tetszik megnyomása után teszünk láthatóvá.

A legegyszerűbb megoldás

Ha a nagyon egyszerű irányt követjük, készítsünk egy 520 pixel széles és kb. 650 pixel magas képet, amit landing oldalként használunk majd. Ezt bármilyen grafikai szoftverrel létre tudjuk hozni, a haladók nyilván photoshop-ban fogják. Ha esetleg készítettünk az utóbbi hetekben szórólapot, akkor annak a kreatívját nagyszerűen fel tudjuk használni erre a célra! Amint elkészült a kép, már csak annyi dolgunk van, hogy valahogy feltegyük az oldalunkra. A rajongói oldalakra iframe füleket tudunk feltenni, amihez számos ingyen elérhető alkalmazás van a Facebook-on, keressük meg a nekünk legszimpatikusabbat:

Válasszuk ki a nekünk legjobban tetsző iframe alkalmazást

Bátran hagyatkozzunk a tömegre, ha egy alkalmazás több millió embernek megfelelt, valószínűleg nekünk is jó lesz. Mi a Static IFRAME Tab-et javasoljuk, mert ott könnyen be tudjuk illeszteni a már elkészült képünket, minden html tudást nélkülözve. Telepítés után ezt a képernyőt fogjuk látni a fülre kattintva:

Egyszerűen másoljuk fel a képünket és már kész is!

Másoljuk fel a képünket és már majdnem kész is vagyunk!
Egy rövid ideig azért időzzünk még el az alkalmazás adta lehetőségeken: készíthetünk olyan üdvözlő lapot, ami más tartalmat mutat annak, aki már rajongónk és mást annak, aki még nem az (Non-Fan Page Source). Ha például egy kedvezményes kuponnal akarjuk meglepni a rajongóinkat, láttassuk ezt csak nekik! Azoknak akik még nem kattintottak a Tetszik-re, készítsünk olyan képet, amiben leírjuk, hogy vár rájuk egy meglepetés, ha követni kezdik az oldalt. Nagyon hasznos funkció, használjuk!
Ha nem akarunk ennél mélyebbre ásni az alkalmazásban, már csak a kis ikont kell kiválasztanunk a fülünkhöz, aztán kattintani a „Save Setting”-re és kész is van a „mű”!

A rajongók látják csak a kávészemek mögött az ajándékot

Ha nem vagyunk kibékülve az angol nyelvvel, akkor sincs gond, hiszen már magyarul is rendelkezésünkre áll egy nagyszerű ingyenes alkalmazás a Social Times jóvoltából. Ez az Social Times IFrames Wizard, amellyel a fenti példához hasonlóan tudunk nagyon egyszerűen beállítani üdvözlő fület a rajongói oldalunkon. Az alkalmazás nagy előnye, hogy később analitikát is kapunk arról, hányan látogatták meg az így elkészített oldalunkat.

A haladó megoldás

Azoknak, akik éreznek magukban egy kicsit nagyobb vállalkozószellemet és jóval több idejük van ezzel a dologgal foglalkozni, érdemes megismerkedni pár olyan online szolgáltatóval, ahol modulokból fel tudunk építeni landing oldalakat. Nagyon profik, azonban ennek megfelelően több-kevesebb havidíjat kérnek el a szolgáltatásért. Mi ezeket az oldalakat szeretjük: Shortstack,  Lujure (1 rajongói oldalra ingyenes), FanPageEngine. Mindegyik különböző, de funkcionalitásban sokat adnak: ha valaki nem akarja kiadni a kezéből a feladatot, ezekkel az alkalmazásokkal biztos meg tudja csinálni azt az üdvözlő oldalt, amit szeretne.

A Shortstack kezelőfelülete jól átlátható, sok funkcióval

A legprofibb megoldás

Amikor elkezdtünk az ügyfeleinkkel dolgozni, végigjártuk a szamárlétrát. Először csak képeket „rajzoltunk” és tettük fel a fentihez hasonló egyszerű módszerrel a megrendelőnk oldalára. Utána elkezdtünk dolgozni a profibb szolgáltatásokkal, a Shortstack volt nálunk a befutó, de mindig volt egy apró akadály, amibe beleütköztünk. Nem telt el sok idő és a próbálkozások után rá kellett jönnünk, hogy igazán jót akkor tudunk csinálni, ha azt mi tervezzük meg és programozzuk le az ügyfeleink számára.
Szóval azt tanácsoljuk, hogy szánjátok rá azt az újsághirdetésnyi pénzt és keressétek meg a számotokra szimpatikus partnert, aki 1-2 nap alatt elkészíti azt a profilképet és azt a landing fület, amit igazán szeretnétek! És ha már ebbe az irányba indultok el, akkor ne felejtsetek el tőlünk is ajánlatot kérni, ide kattintva! 🙂

Ha kérdésed, véleményed lenne, tedd fel bátran! Ha pedig tetszett a cikk, egy like-kal mutasd meg nekünk!