A vírusmarketing 6 alapszabálya

Közzétéve: 2011. november 07.

Az elmúlt napokban ellepte az üzenőfalakat a sok olyan Facebook oldal, melynek egyetlen célja volt, hogy átverje az embereket és sok rajongót toborozzon össze egyetlen oldalra. Nem sokkal előtte kvízjátékok okleveleit láthattuk minden ismerősünknél és ámulva nézhettük, hogy 1-1 oldal hogy szerez több tízezer rajongót naponta. Ezek után bukkantunk egy blogbejegyzésre, amit lefordítottunk:

Mi kell a hatékony vírusmarketinghez?

A Kissmetrics blogjában találtunk erre a klassz infografikára, mely 6 pontban foglalja össze, mi kell a hatékony vírusmarketing folytatásához. Lássuk, mi az a hat pont és képzeletben próbáljuk behelyettesíteni ezeket a tanácsokat az említett oldalaknál. Lássuk a jótanácsokat:

Ne legyél semleges!

A vírusmarketing az érzelmekről szól. Felejtsük el, hogy mindenkinek tetszeni fog, amit csinálunk, alkossunk határozott véleményt és generáljunk erős érzelmi reakciókat. Akarjuk azt, hogy vagy szeressenek minket, vagy utáljanak, örüljenek nekünk, vagy legyenek mérgesek ránk, nevessenek rajtunk, vagy sírjanak. A lényeg, hogy érzelmeket tápláljanak, erőseket, mert akkor beszélni fognak rólunk. Utáljuk a „Nézd meg azt a lányt aki bevett egy Mentost és ivott rá Colát” oldalt? Valószínű, de mégis beszélünk róla, azaz hírét keltjük.

Csinálj valami szokatlant!

Miért vesznek észre az emberek? Azért, mert valami teljesen szokatlant csinálsz. Ne próbáld meg a termékedet kiválónak feltüntetni és így hirdetni, mert mindenki ezt teszi. Az egyik legsikeresebb amerikai víruskampányt a Blendtec cég készítette Will it Blend? sorozatával a Youtube-on. A cég konyhai robotgépeket gyárt és kisfilmjeikben különböző tárgyakat darálnak le, az iPhone-tól kezdve a Facebook-on át mindent. Elképesztő nézettsége van minden kisfilmüknek és nem a robotgép miatt, hanem azért, amiket ledaráltak. (Az alábbi videót csak erős idegzetűeknek ajánljuk. 🙂 )

Ne hirdess!

A vírusmarketing nem egy hirdetés, amit az emberek megosztanak. Felejtsük el a termékünket, a cégünket, koncentráljunk egy érdekes történet megalkotására. Az üzletünk reklámozása ebben az esetben csak egy apróság, sosem a fő szempont!

Csinálj sorozatot!

Az emberek látták az első részt és tetszett nekik. Kapjuk el a ritmust, ragadjuk meg a kiemelkedő figyelmet, ne hagyjuk, hogy a követőink találgassanak, mit fogunk csinálni legközelebb. A legjobb, ha ugyanabból adunk többet, készítsünk sorozatot, adjuk meg rajongóinknak, amire vágynak. Johnny Gold első videóklippjét több, mint félmillióan nézték meg és a következő alkotások is több százezres nézettséggel büszkélkedhetnek.

Engedélyezd, sőt, ösztönözd a megosztást!

A megosztás minden vírusmarketing alapja. Bármi, amit annak érdekében teszünk, hogy a látogatók számára megkönnyítsük a megosztást, segít a sikeres kampányban. Engedjük meg, hogy az emberek letöltsék és beágyazzák a tartalmat. Legyen lehetőségük elküldeni email-ben, vagy közzétenni a közösségi oldalakon!

Figyeljünk a visszajelzésekre!

A hozzászólások, visszajelzések kritikus elemei a sikeres vírusmarketingnek. Az Old Spice híres kampánysorozata többek között annak köszönhette hihetetlen sikerességét, hogy elkövetkező filmjeiket a látogatók kérdései alapján alakították. Engedjük meg mi is a hozzászólásokat és építkezzünk belőle!

 

Ráismertünk 1-1 elemre a kvízjátékok és a megtévesztő rajongói oldalak esetében? Az egybeesés nem a véletlen műve, a vírusmarketing működik, akár tudatos, hasznos, akár értelmetlen dolgot terjesztünk. És bár ez a bejegyzés nem meghökkentő, még csak humoros sem, azért nyomjatok egyet a Tetszik-re, vagy a Megosztás-ra, lássuk, hogy terjed! 🙂