A 20 legnépszerűbb étterem Facebook oldalának tesztje – 2. rész

Közzétéve: 2011. november 02.

Tesztünk második részében további éttermeket vizsgáltunk, a már ismert szempontok szerint. Ismét érdekes tapasztalatokat szereztünk, néhol meglepő megoldásokat láttunk:

Ezúttal 8 + 1 további éttermet teszteltünk, a múltkori 11 mellett. A 9. a Trófea Étterem másik Facebook oldala lett volna, de úgy gondoltuk, egyik oldalukat bőven elegendő vizsgálnunk, így az aktívabbat vettük be a listánkba. A tesztelés folyamatáról az előző részben már írtunk, nem ismételve magunkat lássuk inkább, melyik étteremnél miket tapasztaltunk:

Sári Csárda

Több, mint 6000 rajongóval előkelő helyen áll a toplistán ez a vidéki étterem, amelynek Facebook oldalán egy üdvözlő fül fogad minket. Rendszeresen visznek fel bejegyzéseket, de a rajongókat itt is a szebb fotók tudják nagyobb aktivitásra ösztönözni, bár még így is elég alacsony átlagos visszajelzési rátával sok pontot veszített. Újonnan érkező látogatókként nagyon hiányoltunk pár ételfotót, de étlappal sem találkoztunk. Összességében az oldal 60 pontot kapott.

Árnyas Étterem

A második forduló legmagasabb pontját gyűjtő oldalon hiányoltuk a landing fület és úgy éreztük, ennél beszédesebb profilkép is elkélne. Egyedi aloldalakkal egyébként sem találkoztunk, így étlapot sem tudtunk helyben megnézni. Ettől függetlenül a kommunikáció rendszeres, látszik, hogy az admin naponta foglalkozik az oldallal, ez az értékelésben 65 pontot érdemelt.

Fuji Japán Étterem

Ismét egy oldal, ahol a szabálytalan játék miatt kellett pontot levonnunk. Nagyon sok egyedi aloldal mellett sajnos egyik sem volt beállítva, hogy üdvözlőlapként fogadjon minket. A visszajelzések aránya a vizsgált időszakban még épp elérte a 0,5%-ot, bár ez a like gyűjtős játék miatt valószínűleg emelkedni fog az elkövetkező napokban. Az Online Asztalfolgalás fül miatt nem tudtunk plusz pontot adni, mert ott egy linket találtunk, amellyel a honlapra tudtunk ugrani. Ennek ellenére értékeltük, hogy gondoltak erre a funkcióra is az üzemeltetők, hasznos! A levonás után az oldal 50 pontot ért el.

A szabálytalan játékért sajnos pontot kellett levonnunk

Jardinette

Sok egyedi füllel találkoztunk az oldalon, de egyik sem volt beállítva üdvözlő oldalnak, így új látogatóként az üzenőfalra érkeztünk. Az egyedi füleken keresztül sok hasznos információhoz jutottunk, ezt külön értékeltük. Plusz pontot adtunk az online asztalfoglalás lehetőségéért, ami ugyan el volt dugva a Gyereksarok fülre, de ott viszont jól kidolgozott. Ha mérlegelhettük volna, akkor nem tettük volna meg, de az objektivitás miatt le kellett vonnunk 5 pontot a Borvacsora fülön október 14-én lejárt menü ottfelejtéséért. A kommunikáció nem napi rendszerességű, bár talán az éppen futó Receptverseny miatt érdemes lenne. Az étterem oldala az értékelésen 55 pontot kapott.

Trófea Grill Étterem

Egyedi fülekkel nem találkoztunk, a kommunikáció is nagyon szaggatott, október 11-e után a következő bejegyzés október 28-án született. Emiatt könnyebben érthető, hogy miért olyan alacsony a rajongók aktivitása is. 45pontot ért el a táblázatunkban.

City Bisztró & Bár

Noha Üdvözlet nevű fület találtunk, az nincs beállítva, hogy az újonnan érkező leendő rajongókat ez fogadja. Asztalfoglalás fül is van, de ez sajnos csak egy rövid szöveges tartalom, ahol a telefonszámot kapjuk meg a foglaláshoz. A bejegyzések elég különlegesen kerülnek fel, legtöbbször ugyanazok az albumképek kerülnek megosztásra a falon, így pár percen belül 2-5 bejegyzés kerül ki minden nap. Szerencsésebb lenne szöveges tartalmat is feltenni 1-1 kép újbóli megosztásakor, mert a fényképek felirata nem olvasható teljes terjedelemben. Az étterem célul tűzte ki, hogy elérje a 10ezer rajongót, ekkor megjutalmazza követőit vacsorameghívásokkal. Az intenzív kommunikációval sok pontot gyűjtött táblázatunkban, bár a visszajelzések alacsony aránya jelzi, hogy ez nem a leghatékonyabb megoldás még. Összességében 65 pontot kapott az oldal.

Roxy Étterem

Az étterem oldala egészen egyedi megoldást alkalmaz a kommunikációra. Nem az oldal visz fel bejegyzéseket, hanem egy Roxy Chef nevű álfelhasználó. Érdekes megközelítés, aminek eredménye az, hogy gyakorlatilag senki nem látja az éttermet kommunikálni, csak aki meglátogatja a Facebook oldalukat. Ezzel a megoldással a táblázatunk szerint sajnos csak 15 pontot értek el.

A Roxy Chef felhasználónak 4750 ismerőse van...

Villa Bagatelle

Étlap füllel találkoztunk, de azonkívül nincs más egyedi fül a Villa Bagatelle oldalán. A kommunikáció nem napi rendszerességű, talán emiatt is alacsony a visszajelzések aránya a rajongók részéről. Rendszeresebb bejegyzésekkel és sok képi anyaggal valószínűleg aktívabbá lehetne tenni a követőket, az oldal üzemeltetője kifejezetten kedves hangot talált meg, megérné többet hallatni. 🙂 Az oldal a táblázat alapján 55 pontot érdemelt.

+1 Mezzo Music Restaurant

Gondosan elkészített és nagyon kimerítő étlappal és itallappal találkoztunk, külön plusz pontot adtunk a Napi Ajánlat fülért, amit nem felejtenek el nap mint nap frissíteni.  A közösségük kimagaslóan jó, messze a legmagasabb visszajelzési arányt kapják a vizsgált éttermek körül, ezért külön gratulálunk. Naponta több bejegyzéssel és rendszeres ételfotókkal az oldal 90 pontot ért el az értékelésben.

Összesítő táblázat

Lássuk a pontszámokat részletesen a már ismert táblázatunkban, mely kattintásra nagyobb lesz:

 

Záró gondolatok

A 20 étterem tesztje során sok érdekességet tapasztaltunk. Nem volt célunk egy esetben sem véleményt alkotni, igyekeztünk objektívek maradni, így következtetéseket is csak óvatosan vonunk le. Ami nagyon jól látszott, hogy sokan a visszajelzések alacsony aránya miatt veszítenek pontokat, pedig marketing szempontból ez az egyik legfontosabb paraméter a rajongói oldalunkon. Ha sokan beszélgetnek velünk, sokan jutalmaznak minket egy like-kal, akkor sok rajongónk ismerőse szerez tudomást arról, hogy létezik az oldal. Ez pedig az organikus növekedés egyik alapfeltétele. Természetesen azt is el kell dönteni már a rajongói oldal létrehozásakor, hogy mi a célunk: meglévő vendégkörünknek nyújtunk egy közösségi teret, ahol beszélgethetünk velük, vagy reklámozni szeretnénk oldalunkon keresztül éttermünket és akkor a folyamatos közösségépítésre helyezzük a hangsúlyt. Feltételezhetően minden étterem célja valahol e kettő funkció közepén megtalálni a hangsúlyt és örömmel láttuk, hogy többen ezt nagyon jól csinálják.

Tesztsorozatunkat nem fejeztük be, a következő alkalommal új területre fókuszálunk, hogy mire, azt hamarosan eláruljuk. Addig is örömmel veszünk egy like-ot, ha úgy gondolod, érdemes folytatnunk! 🙂