8 ok, amiért várj még a Google Plus üzleti oldaladdal

Közzétéve: 2011. november 09.

Tegnap örömmel adtunk hírt arról, hogy végre elérhetők lettek az üzleti oldalak a Google Plus-on is és láttuk, hogy nagyon sok cég rögtön létre is hozta oldalát, köztük mi is a Be Social számára. Az első nap azonban leginkább a kereséssel, kérdésekkel telt, észre kellett vennünk, hogy bármennyire is jó hogy van, még nagyon kiforratlan ez a szolgáltatás. A Hubze blog mai bejegyzése nagyon jól összefoglalja azt a 8 dolgot, ami nagyon hiányzik nekünk is:

1. Nem lehet több adminisztrátort hozzáadni egy oldalhoz

Jelenleg az oldal létrehozója az egyetlen adminisztrátor, aki az oldal nevében kommunikálhat. Rettentő bosszantó hiányosság akkor, amikor többen működnek közre egy cég közösségi kommunikációban. Annak idején a Facebook-on se lehetett több admin-t adni egy oldalhoz, de talán nem kéne mindenben másolni az elődöt…

2. Az oldalakat nem lehet személyre szabni

Se egyedi fülek, se egyedi profilkép, csupán az 5 kis kép (ami nagyon ismerős feature valahonnan… 🙂 ) és ennyi. Nagyon hamar szükség lesz az egyedi tab-okra és más olyan apróságokra, amiktől az üzleti oldalak jól megkülönböztethetők lesznek a profiloktól.

3. Nincs egyedi url

Már a profil oldalaknál is hiányoltuk, de az üzleti oldalaknál különösen bántó, hogy nem lehet egyedi url-t gyártani a könnyebb elérhetőség érdekében. Senki nem gondolhatja, hogy a névjegykártyára ezt nyomtatjuk majd:
https://plus.google.com/b/104204950986953882210/

 4. Nincsenek értesítések

Semmilyen értesítést nem kapunk arról, ha valaki hozzászól oldalunkhoz, közzétesz rajta valamit, vagy egyáltalán megemlít minket. Így elég nehéz lesz adminisztrálni az oldalt…

 5. Nem működnek a linkek a mobil alkalmazásokban

Kicsit olyan, mintha az üzleti oldalak megjelenése a Google Plus mobil alkalmazásait is váratlanul érte volna. Se iPhone-on, se Android-on nem lehet üzleti oldalakat kezelni, ezek a linkek csak a böngészőben nyílnak meg. Így aztán mobilon egyelőre felejtsük el a menedzsmentet.

6. Reklámok hiányában nehéz ismertté tenni az oldalunkat

Ha valaki ma szeretné ismertté tenni a Google Plus üzleti oldalát, a legjobb megoldás, ha hirdeti azt a Facebook-on. A Google Plus-on ugyanis nincsenek reklámok (egyelőre), így csak a kézimunka maradna, post-olni az oldalunkat minden szembejövő felhasználónak. Ezt nem gondoljuk komolyan mi sem.

7. Tilos nyereményjátékokat folytatni

Ezt talán kevesen tudják, de a Google+ rendszerében jelenleg tilos nyereményjátékokat és egyéb akciókat futtatni. Őszintén reméljük, hogy ez csak átmeneti korlátozás, mert enélkül nehéz lesz hatékonyan kommunikálni a közösségi oldalon.

8. Nem tudunk körökbe rendezni senkit, amíg nem teszi az oldalunkat egy saját körébe

Ez akár egy logikus és helyes döntés is lehetne. Azonban az adminisztrátornak sincs lehetősége arra, hogy ismerősei közül mondjuk a munkatársakat szükség esetén hozzáadja az üzleti oldal valamely köréhez (például a Csapattagokhoz), egészen addig, amíg az adott munkatársak nem veszik fel valamely körükbe az oldalt. Ami persze adatvédelmi szempontból hasznos, de mi van akkor, ha az üzleti oldalunk például egy újságírót szeretne követni és az írásaiból idézni? Erre nincs lehetősége addig, amíg az újságíró nem követi az üzleti oldalunkat.

Természetesen ezek a hiányosságok nyilvánvalóan átmenetiek, de több közülük érthetetlen is, hiszen a Facebook mintáját alapul véve hasznos lett volna úgy átadni a rendszert, hogy az alapvető funkciók működnek benne. Ennek szellemében különösen kíváncsiak vagyunk minden olvasónk álláspontjára, amit itt kérdeztünk meg. Kattintsatok a linkre, vagy csak lejjebb a Like-ra és – mivel a Google Plus-ról írtunk – természetesen a +1-re! 🙂