Hírlevélküldés az alapoktól – Feliratkozási űrlap

Közzétéve: 2011. szeptember 12.

Ha már van egy – legálisan gyűjtött – hírleveles listánk és azt feltöltöttük a hírlevélküldőbe, fontos hogy újabb tagokat gyűjtsünk ide. Ezt egy feliratkozási űrlappal tehetjük meg, melynek lépéseit mutatjuk be ebben a bejegyzésben.

A Mailchimp rendszerébe belépve a jobb felső menüpontok közül a Lists-re kattintva máris láthatjuk a korábban feltöltött listánkat. Ezután válasszuk majd a Create forms menüpontot. Itt akár automatikus fordításra is van lehetőség, amivel viszont érdemes óvatosan bánni, mert néha vicces és magyartalan mondatok születnek. 🙂

A listánk alapján korábban meghatározott adatok mellett újabbak is gyűjthetünk az űrlap segítségével, ezt pedig a jobb oldalon lévő listából tudjuk majd kiválasztani.

Az így elkészített űrlapot akár QR kódként is használhatjuk, de könnyen beilleszthető bármelyik honlapba a html kód is.

Ha ennél bátrabbak és tapasztaltabbak vagyunk, érdemes az oldal alján az Advanced mode-ra kattintva váltani és így létrehozni a feliratkozás utáni leveleket (is).

A feliratkozás után a tagok egy ún. üdvözlő oldalra jutnak, utána egy megerősítő e-mailt kapnak. Erre kattintva egy köszönő oldalra jutnak a már feliratkozott hírlevelesek, majd egy e-mailben megkapják azokat az adatokat amivel a hírleveles adatbázisba kerültek. A levelek sorrendje kötött, a tartalma viszont szinte korlátlanul módosítható.
Az egyszerű visszaigazolás mellett, akár kedvezményre/ajándékra jogosító kuponra is felhasználhatjuk az automatikus leveleket.

A feliratkozó form létrehozására kattintva azokat a mezőket lehet látni, amiket korábban a lista feltöltésekor már meghatároztunk.

Ezt természetesen könnyen lehet módosítani, de ennél a lépésnél általában elég csak lefordítani a sorokat.

Ehhez a szerkesztő felületre kell belépnünk.

Kb. 2 perc alatt át tudjuk írni a szükséges sorokat.

Az űrlap létrehozása után a köszönő oldal szövegét kell megírnunk. Ezt a listában a következő linkre kattintva tehetjük meg.


Ebben az esetben is néhány sor átírásával tudjuk az arculatunkhoz igazítani a köszönő oldalt. Fontos az előnézeti kép (popup preview) használata, így módosításunkat mentés után úgy látjuk majd, hogy a feliratkozók is fogják.


Pár perces módosítás után máris így néz ki a köszönő oldal:

A feliratkozási folyamatban talán a legfontosabb lépcsőfok, a feliratkozási szándék megerősítése. Erre nem csak a jogszabályok miatt van szükség, hanem azért is mert így csak élő és valós címek kerülhetnek be az adatbázisunkba. Ezért is érdemes az előző lépésnél, a köszönő oldalon felhívni a figyelmet arra, hogy milyen címről fog érkezni az e-mail, amit érdemes hozzáadni a biztonságos küldők listájához. Így legközelebb még véletlenül sem kerül majd az e-mail a levélszemét mappába.

Itt mindenképpen figyeljünk a feladó nevére (legyen ismerős a címzettnek!), az e-mail címünkre (ahonnan küldjük a levelet és amire természetesen tud majd válaszolni is) és a levél tárgyára.

Figyeljünk, hogy a kiküldött levél szöveges és html formátumban is elkészüljön. Ez a levelezők miatt fontos, amit a feliratkozók használnak.

Ezek után a korábbi levélben lévő linkre kattintva ismét egy köszönő oldalra jut a már feliratkozott olvasó. Ennek tartalmát itt tudjuk módosítani:

Néhány perc alatt átalakíthatjuk, nem csak a szöveget, hanem a designt is. A példánál a gyorsaság és az egyszerűség érdekében, csak a szöveget módosítottam.

Végül a Mailchimp rendszere elküldi a feliratkozott tagoknak egy záró e-mailben azokat az adatokat, amivel az adatbázisba kerültek. Itt is szinte bármit meg lehet valósítani, azaz akár egy névre szóló kupon is kerülhet ebbe a levélbe, hiszen a feliratkozó nevét már megtudtuk, így a perszonalizációt akár már itt is elkezdhetjük használni.

Reméljük ismét hasznos tanácsokat kaptatok és közösen tudunk haladni a hírlevélküldés folyamatában, lépésről lépésre. Hamarosan megmutatjuk hogyan lehet egy levelet elkészíteni az adatbázisban lévő tagoknak. Addig gyűjtsétek szorgalmasan a feliratkozókat! Ha kérdésetek vagy észrevételetek lenne a témával kapcsolatban, tegyétek fel itt, a Facebook oldalunkon, vagy e-mailben. És amire ugye már nem is kell felhívnunk a figyelmet: kattintsatok a Tetszik-re, ha hasznos tanácsot kaptatok! 😉