Szerencsevadászok a Facebook-on

Közzétéve: 2011. augusztus 03.

Amikor elindítunk egy nyereményjátékot oldalunkon, észre fogjuk venni, hogy érkezett oldalunkra sok új ember, akik közül páran az átlagosnál is aktívabbak. Mielőtt elkezdünk örülni, hogy megtaláltuk a legelhivatottabb rajongóinkat, nézzünk utána kicsit ezeknek a játékosoknak. Sajnos a Facebook a sok nyereményjátékkal együtt hozta azokat a felhasználókat, akik főállásban játszanak, függetlenül attól, milyen oldalon, mit lehet nyerni. Lássuk, hogy tudjuk őket felismerni?

Azonosítsuk a „hardcore” játékosokat!

A Facebook-on vannak olyan felhasználók, akik kizárólag a nyereményjátékokra specializálódtak. Gyakorlatilag nincs olyan játék, amin ne vennének részt,  párhuzamosan futtatva akár több tucatot is. Könnyen elhitethetjük magunkkal, hogy igazán aktív rajongóink vannak, ha nem ismerjük fel azt, hogy ezen rajongók jelentős része csupán érdekből tűnik hűségesnek. Hogy hogyan tudjuk megismerni őket? Legtöbbször nagyon egyszerű dolgunk van: nézzük meg a profil oldalukat!

Látható, hogy az olvasó gyakorlatilag napi 10 órában játszik, szinte kizárólag olyan oldalakon szól hozzá a bejegyzésekhez, ahol épp fut egy promóció. Ha az üzenőfal nem segít, érdemes megnéznünk, milyen oldalaknak lettek rajongói:

Ha egy felhasználó ennyire sok oldalt követ, akkor szinte biztosak lehetünk benne, hogy ezt a különböző nyereményjátékok miatt teszi. Előfordulhat, hogy a rajongónk nem engedélyezi, hogy ismeretlenül megtekintsük a fenti adatokat, az üzenőfalat, illetve, hogy milyen oldalakat követ. Ugyan ez elég ritka, mert sokan azt gondolják, hogy a játékszervező ellenőrizni fogja, hogy valóban megosztotta-e üzenőfalán a játékfelhívást, de ha mégis ilyennel találkozunk és gyanakszunk, még mindig van 2 tippünk, amivel nagy valószínűséggel azonosítani tudjuk „hardcore” játékosunkat. Először is vessünk egy pillantást a profilképére!

Nézzük meg a profilképet!

Nagyon sok játékban azt kérik a rajongóktól, hogy tegyenek fel profilképükbe „jelvényeket”, ún. badge-eket, ezzel reklámozva az adott céget. Amikor ilyennel találkozunk, gyakran egy újabb játékosba futottunk. Legyünk azért körültekintőek, hiszen hasonló badge-eket használnak a jótékonysági szervezetek, vagy rendezvények, illetve más, nonprofit szervezetek is. De ha még így sem tudunk bizonyosságot szerezni, akkor figyeljük a hozzászólásokat saját rajongói oldalunkon:

Nézzük meg a kommenteket!

Ha egy „rajongónk” folyamatosan csak olyan értékes hozzászólásokkal gazdagítja oldalunkat, hogy „megosztva”, vagy „nagyon szép”, akkor elképzelhető, hogy igazából nem is figyel arra, hova írja ezeket a magvas gondolatokat, csupán a nyeremény miatt aktív oldalunkon.

Próbáljuk meg időben felismerni ezeket a felhasználókat, hiszen szinte biztos, hogy belőlük sosem lesz ügyfél/vásárló.  Ne pazaroljuk el időnk nagy részét rájuk, vegyük észre a nagy zajban a többieket is, akik valóban csak velünk szeretnének játszani, éreztessük velük, hogy figyelünk rájuk!