Így építsünk hírleveles adatbázist
Egy korábbi bejegyzésünkben már bővebben írtunk arról, miért érdemes hírleveles adatbázist építeni. Most azt is megmutatjuk hogyan lehet ezt megtenni.
Leginkább két fontos tényező befolyásolja a sikeres adatbázisépítést:
1. a megfelelő hírlevélküldő szolgáltatás
2. és az adatbázis gyűjtésére használt megoldások.
Hírlevélküldő
Egy jól kiválasztott hírlevélküldő megkönnyíti a munkánkat és a hírlevelek elkészítésével töltött időt is lerövidíti. Természetesen van ingyenes és fizetős szolgáltatás is, a választást többnyire az is befolyásolja, hogy mennyire vesszük komolyan a hírlevélküldést, mennyire akarjuk kihasználni az ebben rejlő lehetőségeket. Szeretnénk-e egy hírlevélküldési sorozatot építeni, vagy csak egyszerűen szeretnénk így is tájékoztatni a leendő vagy már meglévő partnereinket/ügyfeleinket valamilyen aktualitásról?
Bár még 2010-ben készült a hírlevélküldők összehasonlítása, a vizsgálati szempontok még most is nagy segítséget jelenthetnek a megfelelő szolgáltatás kiválasztásában. Az összehasonlításnál 7 olyan hírlevélküldőt teszteltem, ami ingyenesen elérhető, akár a teszt időszakon túl is és semmit nem kell telepíteni, vagy a saját honlapon módosítani a használatához.
De miért fontos ennyire a megfelelő szolgáltatás kiválasztása?
Egy jó hírlevélküldőt nem csak az e-mailek célba juttatására, hanem az adatbázis építésére is használunk. Egy egyszerű form beillesztésével, a honlapunkon, a Facebook oldalunkon, a blogunkban vagy akár egy webáruházban is használhatjuk. Az így érkező feliratkozók mind automatikusan kerülnek a megfelelő listába, így manuálisan nem kell vele foglalkoznunk a kezdeti beállítások után, így akár időzített e-mailt is küldhetünk a feliratkozóknak a csatlakozás után eltelt bizonyos idővel.
Szintén fontos, hogy kapunk-e egy ilyen szolgáltatással hírlevél sablonokat. Ezek általában feláras szolgáltatások, de ezért olyan sablonokat kapunk, amik biztosan jól jelennek meg a különböző levezőkben. Elsőre ez talán nem tűnik fontosnak, azonban nem szabad megfeledkeznünk arról, hogy ügyfeleink különböző email klienssel nézik levelünket és ha nem ellenőrizzük a kompatibilitást, akkor az egyik kliensen hibátlanul megjelenő levél egy másik kliensen szétesve érkezhet meg.
Komolyan befolyásolhatja a döntést a megfelelő szolgáltatás kiválasztásánál, hogy magyarul is elérhető-e az ügyfélszolgálat. Bár az általunk nagyon szeretett és használt Mailchimp hatalmas tudásbázissal rendelkezik (webináriumok, videók, e-book-ok, online chat stb.), mégis csak angolul elérhető, ami sokaknak talán egyet jelent a használhatatlansággal.
Így lesznek feliratkozóink
Olyan sok hírlevelet kapnak már így is az emberek, miért szeretnének még eggyel többet kapni? Csakis azért mert érdekes, hasznos és releváns a tartalom. Ha ezt már a feliratkozás előtt is tudják az adatbázisba kerülők, sokkal lelkesebben fogják megadni az e-mail címüket.
De mi számít érdekes tartalomnak? Például: Ha víztisztító rendszert szeretnénk értékesíteni, készítsünk egy ütemezett sorozatot a hírlevél feliratkozóinak, melyben bemutatjuk hogy mit tartalmaz a csapvíz, amit tisztítás nélkül fogyasztunk. Érdekes a tartalom és finoman támogatja az értékesítést is, amellett, hogy növeljük vele az adatbázisunkat.
Esetleg adjunk hírlevél feliratkozásért fix kedvezményt/névre szóló kupont, akár a Facebok rajongói oldalunkon keresztül.
Szegmentáljuk már feliratkozáskor! Annak érdekében hogy tényleg hasznos tartalmat tudjunk adni a feliratkozóknak, érdemes már az adatbázisba kerüléskor szegmentálni, azaz extra mezőkkel még többet megtudni ezekről az emberekről.
Sajnos Magyarországon még viszonylag kevesen élnek ezzel a lehetőséggel, ezért íme néhány külföldi példa:
Hazai példa:
Az ilyen módszerekkel összegyűjtött adatbázis esetében se felejtsük el, hogy hírlevelet csakis akkor küldünk ha van mondandónk és tudjuk hogy ez érdekelni fogja a célcsoportot.
Hamarosan megmutatjuk a Mailchimp példáján keresztül, hogyan tudunk egy jól használható hírlevélküldő rendszert felépíteni. Megnézzük például azt hogyan lehet olyan kódot generálni, amit a Facebook rajongói oldalon vagy a honlapon is fel tudunk használni, hogyan lehet visszaigazoló üzeneteket beállítani, és a kiküldött levelek eredményét mérni, a következő sikeresebb kampány érdekében.
Addig amíg ez elkészül, kattintsatok a Tetszik-re ha hasznosnak találtátok a bejegyzést és persze iratkozzatok fel a hírlevelünkre is, igyekszünk valóban érdekes tartalmat átadni Nektek ott is! 😉