Így érdemes a Facebook-on eseményt létrehozni

Közzétéve: 2011. július 07.

Van a Facebook-nak egy hatékony, ám viszonylag keveset tárgyalt szolgáltatása arra, hogy rendezvényeket (koncert, fesztivál, közönségtalálkozó, nyílt nap, borvacsora stb.),  akciókat hirdessünk:  az Esemény létrehozása. Alábbi bejegyzésünkben pár ötletet adunk arra, hogyan érdemes egy ilyet megjeleníteni a Facebook-on, ugyanis az esemény részleteinek megadásakor viszonylag korlátozottak a lehetőségeink.

Az Események fület a profilképünk alatt találjuk (hacsak nem tiltottuk le annak megjelenését korábban). Előfordulhat olyan, hogy oldalunkon nincs fenn ez az alkalmazás, ilyenkor kattintsunk ide és az „Add to My Page” linkre kattintva telepítsük! Ha megtaláltuk az alkalmazást, kattintsunk az   gombra!

Kép feltöltése

Mindenképpen töltsünk fel képet az eseményhez, hiszen ez az egyik leglátványosabb része. A fotó mérete maximum 4 MB lehet. Ügyeljünk az arányokra, a kép formátuma 4:3-as legyen, különben a Facebook levágja a széleket és lehet, hogy fontos részek maradnak le! Ha esetleg valami újdonság bejelentéséről vagy meglepetésről van szó, használhatunk csak sziluettet, esetleg sejtelmes, homályos fotót, vagy képrészletet, ezzel is növelve az érdeklődést és a megosztási kedvet.

Mikor?

Az esemény méretétől függ, hogy mikor érdemes azt meghirdetni. Természetesen egy nemzetközi látogatókat is vonzó nyári fesztivál esetében jóval hamarabb, mint egy étteremben tartandó borvacsoránál. Gondoljuk végig, nekünk mennyivel korábban kellene értesülnünk egy hasonló eseményről ahhoz, hogy tervbe vegyük a részvételünket és ehhez igazítsuk a saját rendezvényünk meghirdetését.
Ha tudjuk az esemény végének tervezett időpontját, azt se felejtsük el megadni!

Milyen esemény?

Írjuk le konkrétan és persze figyelemfelkeltően hogy mit tervezünk, mivel ez jelenik majd meg a felhasználóknak, a leendő „vendégeknek”. Fontos, hogy az esemény neve ne legyen túl merész vagy irritáló, mivel ez zavarhatja az olvasókat, így csökkentve nemcsak a válasz, hanem az eseményen való részvétel valószínűségét is.  Így például kerüljük a csupa nagybetű használatát a megnevezésben (az online világban ez amúgy is a kiabálást jelent).

Hol?

Akár olyan eseményről van szó amelyik konkrét helyszínen lesz megrendezve, akár egy digitális eseményről (például egy weboldal elindítása, élő közvetítés, online akció) mindig meg kell jelölnünk a pontos helyszínt. Ha van rá mód, érdemes egészen pontosan (térképen is megjeleníthető formában) megadni ezt a címet. Természetesen ha online eseményről van szó, akkor elengedhetetlen egy megfelelő url használata.

Kik a meghívottak?

Az adott oldal rajongói mindenképpen kapjanak értesítést a rendezvényről, ezt sose felejtsük el miután létrehoztuk az eseményt! Kattintsunk a jobb fölső sarkoban található „XY rajongóinak értesítése” gombra és ott küldjünk üzenetet az oldal összes rajongójának. A meghívót a felhasználók üzenőfaluk jobb fölső sarkában fogják látni: 
Engedélyezzük, hogy bárki megtekintheti és hozzászólhat (publikus) az eseményhez, így a vendégek is meghívhatnak ismerősöket. Szintén ajánlott, hogy a vendéglista legyen látható az esemény oldalán, hátha éppen ez ösztönöz bizonyos embereket arra, hogy csatlakozzanak hozzá! Ha engedélyezzük, hogy nem adminok is írhatnak az üzenőfalra, számítsunk rá, hogy itt fogják feltenni az eseménnyel kapcsolatos kérdéseiket, melyekre záros határidőn belül illik válaszolni, tehát látogassunk vissza rendszeresen az esemény oldalára.

Ha elkészült az Eseményünk, ne felejtsük el időnként oldalunk üzenőfalán felhívni rá a figyelmet, hisz egy időben meghirdetett rendezvény olykor feledésbe is merülhet, ha nem emlékeztetjük rá olvasóinkat!

Igyekeztünk gyors és lényegretörő áttekintést adni, ezért talán maradtak még kérdéseid. Ha igen, tedd fel őket bátran, igyekszünk minél hamarabb válaszolni! Ha pedig tetszett a rövid összefoglaló, adj nekünk jutalmul egy Like-ot! 🙂