Így teljesített a hirdetési kampányunk – 3. felvonás, a targetált hirdetés

Közzétéve: 2011. június 19.

A Like Story hirdetésünknél örültünk, hogy a korábbi, 0,6 EUR-nál olcsóbban, 0,3 EUR-ért tudtunk 1-1 rajongót az oldalunkra hívni. Ez az összeg már teljesen elfogadhatónak tűnt, de mi kíváncsiak voltunk, lehet-e még lejjebb vinni ezt az árat is? Ehhez visszatértünk a normál Facebook hirdetéshez, de a célcsoportot erősen szűkítettük. Lássuk az eredményt!

A célcsoport

A célcsoport meghatározásánál ezúttal úgy válogattunk, hogy kizárólag olyan felhasználóknak jelenjen meg a hirdetésünk, akik valamilyen marketing témájú oldalak rajongói már, azonban még nem követik a Be Social oldalát. Ehhez először a Facebook keresőjének segítségével (és eddigi ismereteink alapján) elkezdtük összegyűjteni a releváns rajongói oldalakat, majd megpróbáltuk, hogy a Tetszések és érdeklődési körök mezőbe fel tudjuk-e vinni ezeket. Sajnos az összegyűjtött oldalak felét nem ismerte fel a hirdetéskezelő. Kerestük rá a magyarázatot, de sehol nem bukkantunk olyan leírásra, amiből megtudhattuk volna, miért nem. (Ha valaki tudja a választ, ossza meg velünk légyszi!)

Célcsoport meghatározása

Ide próbáltuk felvinni a releváns oldalakat

Ismét csak a 25 év feletti korosztályt céloztuk, így a célcsoportunk 12 720 tagot számolt. Emlékezzünk, korábban több, mint 2 millió felhasználónak hirdettünk!

A hirdetés design

Úgy döntöttünk, első körben megnézzük, hogyan alakul a hirdetésünk akkor, amikor a cégünk logóját használjuk, ami feltűnő narancssárga hátterével erősen elüt a környezetétől. A szöveget gyakorlatilag nem változtattuk, apró módosítást végeztünk csak rajta a korábbihoz képest. Így nézett ki a hirdetés:

A  hirdetés

A célcsoportnak feladott hirdetés

Ezúttal technikai okokból egy másik hirdetési account-ról futtattuk a kampányt így dollárban számoltunk el a Facebook-kal, óvatosságból csak 20$-t állítottunk be költségkeretnek, 3 napra elosztva.

Az eredmény

A kampány az első napon kilőtt, olyan eredményeket produkálva, amiket korábbi próbahirdetéseinken még megközelíteni sem tudtunk (a kép nagyobb lesz kattintásra):

Az első nap

Az első nap eredménye

0,211 %-os kattintási arány, 76 kattintásból 46 új rajongó, 0,09$ kattintásonkénti ár. Igen szép számok induláskor, de nyilvánvalóan ezek az értékek szelídültek a harmadik nap végére és ezt a végeredményt kaptuk:

A 3 nap

A 3 nap eredménye

Hirdetésünkre összesen 203-an kattintottak, akikből 142 olvasót rajongóink között üdvözölhetünk, ez nagyon magas, 70%-os arány! A kattintásokért fizetett ár 0,1$ volt, azaz egy rajongó elérése 0,14$-ba került. Forintra átszámolva ez kb. 26 Forintot jelent, szemben a like story korábbi 80 Forintjával és a normál hirdetés 160 Forintjával! Azaz a célcsoportra szűkítve a hirdetésünket, hatodannyi pénzt kellett elköltenünk ugyanolyan eredményért!

Konklúzió

3 hirdetési módot próbáltunk ki az elmúlt napokban és láttuk, mekkora különbségek vannak az egyes hirdetési árak között. Nem jelenthetjük ki egyértelműen, hogy a nagy hallgatóságnak szóló hirdetés felesleges, de a célcsoportra való szűkítés semmi esetre sem hagyható ki! Jelentősen kisebb csoportot érünk el így, de ők várhatóan sokkal nagyobb hajlandóságot mutatnak majd arra, hogy minket is kövessenek. Kezdjük velük a kampányunkat, térjünk át utána a Like Story-ra és végül, ha még tovább szeretnénk nőni, próbáljunk meg a nagyközönség elé kimenni a reklámunkkal, de akkor egy alaposan előkészített, kreatív hirdetéssel jelenjünk meg!

A következőkben

A továbbiakban megnézzük majd, mikor érdemes a Page Post Story hirdetést alkalmaznunk és foglalkozunk egy kicsit a hirdetés landing oldalával is. Kíváncsiak vagyunk arra is, hogy ha a mostani hirdetés design-ban a logónkat lecseréljük a korábbi számra, akkor tudunk-e még olyan eredményt elérni ugyanezen a célcsoporton, mint a mostani kampánnyal? Elindítjuk úgy is a hirdetést, és beszámolunk róla, ha jelentős eltérést kapunk.

 

Ha kérdésetek maradt volna a hirdetésekkel kapcsolatban, ne habozzatok, tegyétek fel bátran! Ha pedig végigolvastátok a cikket és tudtunk újat mutatni benne, adjatok nekünk cserébe egy Like-ot itt a cikk alján!