Útmutató a hatékony hirdetési kampányhoz – 2. rész: a kreatív

Közzétéve: 2011. június 14.

Említettük már, hogy egy jó kampányban a hirdetéshez felhasznált kép generálja a kattintások 70%-át, a maradék 30%-ért felelős a szöveg, amit a kép mellé írunk. Ne feledjük, minél több kattintást kapunk, a hirdetésünk annál olcsóbb lesz, úgyhogy lássuk, mire figyeljünk egy jó kreatív létrehozásánál:

A hirdetéshez használt kép

Az Allfacebook összegyűjtött pár szempontot, amit érdemes szem előtt tartani, amikor képet választunk a hirdetésünkhöz. Ezeket egészítjük ki most pár saját tapasztalattal:

  • Használjunk fotót megnyerő, mosolygó nőről, vagy férfiról! Logikusan olyan hirdetéseknél, ahol hölgyeket célzunk meg, hirdessünk férfi fotóval és fordítva, ha férfiaknak hirdetünk használjuk a női fotót. Természetesen vannak területek, ahol ez utóbbi technikát inkább ne alkalmazzuk, a minap fejeződött be a Fel a kezekkel kampány, ahol tartós hónalj szőrtelenítést kínáltunk hölgyeknek. Itt valószínűleg nem lett volna sikeres a kampány férfi fotóval. Viszont a női fénykép sokkal jobb eredményt hozott, mint a korábbi kép, tehát a technika működik!
Fel a kezekkel kampány két képe

A második kép majdnem kétszer annyi kattintást eredményezett azonos szöveg mellett!

  • Használjunk valódi képet a stock fotók helyett! A legtöbb ember nem szereti a stock fotókat, mert nem tűnnek igazinak. A Facebook felhasználók hozzászoktak, hogy valós képeket látnak a barátaiktól az üzenőfalon, ezért ügyeljünk arra, hogy a mi fotónknak sem szabad túl professzionálisnak tűnni.
  • Használjunk elütő színeket! Ne feledjük, a képpel az a célunk, hogy odavonzzuk a felhasználó figyelmét a hirdetésünkre. Éppen ezért használjunk olyan színeket, amik elütnek a Facebook kék-szürke hangulatától, keressünk zöld, sárga, piros színeket!
  • Használjunk közeli képet egyetlen tárgyról, emberről! A hirdetés mellett látható kép elég kicsi (110×80 pixel), ekkora méretben egy zsúfolt kép inkább zavarosnak tűnik, mint vonzónak. Válasszunk ki egy tárgyat, embert, bármit, ami egyértelműen azonosítható és használjuk csak azt!
  • Vörös keretet a képnek! Érdekes, de okos technika, amikor vörös keretet teszünk a kép köré, ezzel kiemelve hirdetésünket a többi közül. Nemrég láttunk egy ilyen hirdetést, amire ugyan nem kattintottunk, de kétségtelenül vonzotta a tekintetet a piros keret…
Fel a kezekkel kampány két képe

A kép választása talán nem túl szerencsés, de kétségtelenül figyelemfelhívó a keret!

  • Gyűjtsünk ötletet másoktól! Érdemes megnéznünk, mások milyen hirdetésekkel próbálnak kattintásokat szerezni, nézzük meg ezen a linken a nekünk szánt Facebook hirdetéseket és lessünk el jó ötleteket!
  • Felejtsük el a logónkat! Bármennyire is úgy érezzük, cégünknek gyönyörű logója van, hacsak nem vagyunk olyan befutottak, mint a Red Bull, valószínűleg kevesen fogják felkapni rá a fejüket. Kipróbáltuk: a Kistücsök Étterem hirdetésében először a logót, később egy szép ételfotót mutattunk a kreatívban. Az eredmények önmagukért beszéltek:
Kistücsök fotók

Az ételfotóval 8-szor annyi kattintást értünk el!

  • Ügyeljünk arra, hogy a képünk ne rugaszkodjon el nagyon a hirdetés tárgyától! Egy jó képpel csodás kattintási arányt érünk el, de ha annak a képnek semmi köze ahhoz, amit hirdetünk, akkor pont ennyire „csodás” visszafordulási arányokat is produkálhatunk, hisz a kattintás után senki nem akar rajongónk lenni, vagy az ajánlatunkkal foglalkozni.
  • És végül: teszteljünk! Ahogy korábban is írtuk, nincs határozott szabály, ami egyértelműen működik. Minden célcsoport más és más, ne sajnáljuk az időt a tesztelésre, megéri a próbálkozás. Nem bonyolult több hirdetést indítani párhuzamosan, más-más képpel, azonos szöveggel és már 1 nap alatt ki fog derülni, melyik kreatív a leghatékonyabb, tartsuk meg azt!

A hirdetés szövege

A hirdetés szövegét legalább olyan gondosan állítsuk össze, mint ahogy a képet kiválasztottuk. Tartsuk szem előtt az alábbi gondolatokat:

  • Figyeljünk rá, kiknek üzenünk! Használjuk a célcsoport nyelvezetét, ne próbáljunk meg lazák lenni, ha 45 év feletti korosztálynak hirdetünk és ne akarjunk túl kimértek lenni, ha a 20 év alattiakat célozzuk meg.
  • Legyünk tömörek! Nem feltétlenül szükséges kitölteni a teljes rendelkezésre álló helyet, szövegünk legyen inkább figyelemre méltó, mintsem hosszú. Akár már 5 szóban is ütős reklámot csinálhatunk.
  • Legyünk egyértelműek! Kerüljük a virágnyelven körbeírt tárgyat, szorítkozzunk a tényekre.
  • Tegyünk fel kérdéseket! Ezek cselekvésre buzdítanak és mi egyértelműen erre, azaz a hirdetésre való kattintásra szeretnénk rávenni az olvasókat. „Szeretnéd Te is kipróbálni?”
  • Hangsúlyozzuk a hirdetendő termék exkluzivitását, ritkaságát, vagy időbeli elérhetőségének korlátait! „Már csak 5 napig!”
  • Hirdessük a vonzó árat! Ha termékünket kellően nagy kedvezménnyel kínáljuk, akkor hangsúlyozzuk ki a kedvezmény mértékét! „XY most 70% kedvezménnyel!”
  • Írjuk le, mit várunk az olvasótól, miután kattintott a hirdetésünkre! „Csatlakozz oldalunkhoz a kedvezményekért!”

Elsőre talán soknak tűnik a szempont, amit figyelembe kell vennünk, de egy idő után úgyis szinte automatikusan a fenti gondolatok mentén fogjuk összeállítani a hirdetésünk szövegét. Érdemes, mert tapasztalatunk szerint jelentősen segíti a kampányunk hatékonyságát!

A folytatásban…

A következő részben megnézzük, milyen eredményeket produkáltak a kísérletként feladott Be Social hirdetések. Beszélünk majd a Facebook egyéb hirdetési lehetőségeiről a Sponsored Stories-al. Foglalkozunk egy rövid bejegyzés erejéig a hirdetés landing oldalával, azzal az oldallal, ahova a felhasználók kattintás után érkeznek. Majd arról írunk, hogyan tudnánk a nehéz munkával összegyűjtött rajongótáborunkat aktívvá tenni, milyen apró trükköket, technikákat alkalmazzunk a napi bejegyzéseknél.

Ha kérdésed lenne, bátran írj nekünk mail-t, vagy szólj hozzá a cikkünkhöz itt lent kommentben, vagy a Facebook oldalunkon. Ha pedig csak tetszett a bejegyzés, nyomj egy like-ot alább, hogy mi is tudjunk róla! 🙂