Gyors tipp – Használj url rövidítőt!

Közzétéve: 2011. június 20.

Sokszor tapasztalhatjuk, hogy ha egy linket teszünk be a Facebook bejegyzésünkbe, akkor az arra kapott like-ok száma általában kevés. Vajon ennyire nem érdekli az olvasókat, amit írtunk? Mérjük a linkre érkezett kattintásokat és máris többet fogunk tudni! Lássunk egy egyszerű megoldást:

Használjunk url rövidítőt!

Az url rövidítők eredeti célja az volt, hogy a nagyon hosszú linkeket lerövidítsék, ezzel könnyebben beilleszthetővé téve bármilyen szövegkörnyezetbe. Ma már azonban számos url rövidítő ad részletes statisztikát arról, hogy hányan kattintottak a lerövidített linkre. Mi a bit.ly-t használjuk, de számos további lehetőségünk van még, erről később majd egy külön bejegyzésben írunk. Miért is jó ez? Nézzük az alábbi példát:

Facebook bejegyzés

Szombati bejegyzésünk látszólag nem volt túl népszerű

Látható, hogy a visszajelzés 0,46%-os volt, meglehetősen alacsony, egész pontosan 10 like-ot kapott. Gondoljunk bele, mi is történik: valaki olvassa a bejegyzést, látja alatta az url-t és kattint rá. Vajon várhatjuk-e mindenkitől, hogy visszajöjjön utána a post-hoz és nyomjon egy like-ot? Aligha. Nézzük inkább meg a bit.ly segítségével, hányan kattintottak valójában a cikkünkre:

bit.ly

Azonnal látható, hányan érdeklődtek a bejegyzés iránt

Látszik, hogy valójában 144-en kattintottak a linkre, ami közel 5%-os arány az összeses megjelenéshez képest, ez pedig már egy igazán jó érték, bátorítást ad nekünk arra, hogy további tippeket írjunk, például a mostanit. 🙂

A bit.ly-n való regisztráció ingyenes, lehetőségei messze túlmutatnak ezen a rövid kis trükkön, érdemes barátkozni vele! Egy dolgot azonban tudnunk kell: a rövidített url-ek kattintási statisztikáját bárki láthatja, aki szintén regisztrált a szolgáltatásra. De ettől nem érdemes tartani, ha jól dolgozunk, akár még büszkék is lehetünk az adatokra!